Totalt antall sidevisninger

fredag 6. mai 2011

Tiden går såååå tregt!!! og svangerskapskontroll

Kan ikke huske tiden gikk så tregt sist, men det har vel noe med at Emilie kom 2,5 uker før UL termin, og jeg da var i uke 37. Som viste seg at hun kom 1 uker over termin( som ble fastslått av 1 legekontrollen 1 dag gammel) Siden det var min egen termin som stemte den gangen....
Så derfor jeg er ekstra rastløs nå...


Og det at det er mer plager i dette svangerskapet enn forrige har vel også mye og si. Nå er vannet kommet for fullt og vektøkningen stiger(!!!) og vannet gjør at hener og ben "sover" konstant selvom jeg er i bevegelse. Så det er ganske ekkelt, og nødt til og ligge på ryggen og sove for da sover jeg bedre( når jeg først sovner) for da slipper jeg og snu meg til hver side når kroppen "sovner" etter 2 min hvis jeg ligger på siden.

Og i tillegg opp og tisse hver time iløpet av natten og ekstrem kløe/ utslett så blir det relativt lite søvn og den lille søvnen blir forstyrret hele tiden.

Var på svangerskapskontroll hos legen min igår, og hun likte absolutt ikke vannet jeg har fått i kroppen, er nå på skala 2. Har konstant hender og ben som "sover". -ubehagelig, og mister ting jeg har i hendene plutselig for jeg føler ikke at jeg glipper opp.Tok blodprøve og sendte til ahus for og utelukke noe med leveren( pga vannet og kløen/ utslettet. Skjønte ikke om det var leveren min eller lillgutt som. men levereren renser jo blodet så er jo greit og sjekke opp....For jeg klør noe jææææævlig.... Fikk kløstillende salve og piller, men funker ikke så mye akkurat...
Legen bekreftet det jordmor sa forrige kontroll: hode var godt festet og han kommer plutselig!!!

Så idag har jeg endelig pakket begge baggene( vesla sin og min så klar jeg kan...)Oghåper lillegutt kommer iløpet av helga.
Ellers er alt klart for lillegutt, lekegrind, seng, tøy, skap, vogn, flasker, pumpe, brystskjold, smokk.

Skal kose meg med smoothie nå mmmmhhhmmm, helge kosen sin det haha....

Ha en fin Fedagskvelde videre kjære lesere:)

1 kommentar:

Nina sa...

Jeg er så lei av å stå opp om natta å tisse!!

Jeg har også begynt å få vann i kroppen,og det er ekkelt når føttene hovner opp og sovner.

Håper han kommer snart da siden hodet er festa.
Jeg går liksom og er forberedt selv på at noe skjer før datoen.