Totalt antall sidevisninger

tirsdag 10. mai 2011

Svangerskaps Uke 38- snart i mål

Svangerskaps kontroll hos legen min til Fredag igjen, er til sjekk hver uke pga ødem og kløe med utslett. Har tatt blodprøve , tok forrige uke for og sjekke ang leveren ( heter så mye som intrahepatisk kolestase ) Men har ikke hørt noe fra Ahus så regner med at alt er i orden med meg og lillegutt.

Formen er som sagt i tidligere innlegg ,opp og ned- tar en dag av gangen...Fikk endelig rotet meg til og ta et magebilde, skjønner ikke hvorfor det skal være et kjempe tiltak men har vært det noen uker nå.

Føler meg som en hvalross, enda verre enn det faktisk. Har rundet 20 kg + nå desverre og stopper vel ikke der når vannet kommer mer og mer for hver dag. Snart tørr jeg ikke kjøre bil for jeg kjenner ikke om jeg holder rattet( generellt alt jeg tar i).

Ikke at jeg ikke nyter magen, men er veldig klar for og bli meg selv igjen nå...
Er lov det , når det er vært 9 mnd med plager her og der, godt svangerskapene har vært forskjellige( hadde dette vært det første svangerskapet haddde nok vesla blitt alenebarn ja). Typisk at det er det siste som er tyngst når jeg har en jeg må ta meg av alene annen hver uke- skulle vært omvendt. Følte meg så super sprek og energi kick på dette tidspunktet da jeg gikk med vesla husker jeg.. men nå, orker jeg ingenting. Og hormonene mine styrer dagene mine.

Jaja det var nok klaging for idag... slenger inn magebildet jeg tok istad på slutten her ;)


2 kommentarer:

Nina sa...

Fine magen da:)

Føler jeg bare klager jeg også,alt er et jævla ork!!
Og idag har jeg er rar dag,sitter her å sipper for meg selv...Hormonell til 1000!!!
Vi har sliti oss mellom 9 harde måneder,vi fortjener vill jubel,hihi:)

Jeg har en bok som heter 9 måneders helvete,du skjønner nok hva den handler om;)

Kristine og lille Emilie sa...

Vi er så like, og har to ganske like svangerskap, det du skriver, kjenner jeg meg absolutt igjen i:) Så godt og vite at det er flere enn meg, og det gjør meg glad, forstå meg rett:)

Igår kveld hadde jeg grinestund, uten og vite hvorfor, men føltes tusen ganger lettere etter grinestunden:) Gråt mye mer og var mer sårbar i første svangerskap enn i dette. så på tide og begynne og grine litt på slutten nå ja . hehe