Totalt antall sidevisninger

lørdag 14. mai 2011

Dagen vår

Dagene blir tyngre og tyngre, jeg blir trettere og trettere , og mer sliten for hver dag som går. Så vi legger ikkeplaner før etter vesla har tatt duppen sin, som regel gjør hun det 10.00 i helgene og sover bare 30 minutter.

Deretter finner vi ut hva vi orker( vil vel mest si hva JEG orker).

Idag ble det til at vi skulle la vesla leke med noen venner. Og før vi fikk ringt rundt og hørt om det passet for noen med playdate, så ringte Desiree og lurte på om hun og Martine kunne ta seg en tur mens gubben støpte. Selvfølgelig sa jeg, og ole fikk drevet med sitt mens jeg og Desiree hadde playdate med frøknene:)

Det er nemmelig slik at hvis frøkna skal bort på besøk og leke, blir Ole med for tiden, rett og slett pga stell og bæring av vesla.

Desiree, jeg og snuppene våre lekte på lekeplassen, det vil si Desiree hjalp frøknene opp på sklia hver gang de ville det, mens jeg satt og så på( sklie uten ordentlig trapp). Satt på kanten av sandkassen da vesla lekte i sanden, noe hun leker minst med, liker heller sklie og huske. Elker og huske, og hun satt litt på fanget mitt og husket i stor fart. Men rompa og kroppen min orker ikke sitte på et "mykt" dekk i lengden med henne på det lille fanget som er igjen og bruke. Magen tar jo veldig stor plass.

Så når playdaten var over, dro vi på lørdags-handel ( som vi gjør hver lørdag igrunn). En liten tur på Jessheim senteret og rema før vi dro hjem igjen.

Da var naboen ute med dattern på 5 år, de ble med på terrassen og tok en claustaler og pakke rosiner:)

Så avsluttet vi dagen med grilling før vesla ville legge seg kl 19. Har tydeligvis klart og slite ut vesla idag, men ikke bare hun som er utslitt, våknet utslitt kl 6 idag så dagen har vært lang..

Natt til idag sov jeg fra 22.30-00.05 i senga, så Satt jeg meg i sofaen med utrolig smerter i kroppen pga vann. og duppet av litt innimellom før kroppen "verket" som verst igjen og doflying. Så ga jeg opp kl 6 og sto opp....lurer på hvordan denne natten blir.

Prøve og slappe av mer imorgen, skal jo regne imorgen så får prøve og tillate meg og sove mens vesla og ole er inne og leker. Jeg bare føler jeg ikke kan slappe av når frøkna trenger kos, tillsyn osv. Men det er vel viktig med en uthvilt mamma til fødsel kanskje?

Klarer dere og slappe av hvis dere har en fra som vil ha oppmerksomhet?


Ikveld koste vi oss med jordbæd med vanilje kesam, nammm naammmmm!!!


Jeg bare elsker jordbær, så før amming/pumping inntar livet, nyter jeg jordbær, løk, kål osv mens jeg kan!!!

1 kommentar:

Nina sa...

Jeg kan heller ikke finne på noe med vesla uten å ha med mannen.Har vi hatt playdate så har venninnene mine løpt etter snuppa.Eller så hjelper mamma meg litt også,i byen osv.

Har sovi dårlig forrige natta jeg også,hundre dobesøk.Jeg tilbringer jo nesten halve dagen på do...haha:)
Håper det skjer noe hos deg snart altså,tungt å gå sånn.
Jeg har så vondt i ryggen og ribbeina at fy!!!!
Håper du får en god natt:)