Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. mai 2011

Dagen idag hittil... og knipe igjen til fredag ettermiddag

Vesla sov mellom oss inatt, hun våknet seff akkurat da vi hadde lagt oss kl 23. Men hun fikk litt vann og sovnet rolig for engang skyld mellom oss. Så da kan jeg ikke klage på henne heller for at jeg sover sinnsykt dårlig og lite :)

Hun våknet da ole gikk ut døre og dro på jobb , så da var det bare og stå opp og lempe henne barnehagen sånn at jeg kunne hjem og spise frokost og legge meg igjen før det ble for langt på dag...

Veldig positiv morgenstund med vesla før vi dro i barnehagen, ikkeno tull eller "nei" fra henne. Gikk som smurt med påkledning og bleieskift ( hun vil ikke skifte bleie for tiden i det hele tatt og lager hinderløype for hu mor får og få tak i henne) noe som ikke er lett for en høygravid hormonell kjerring som meg!!!

Så idag var en positiv morgen, bare og nyte de dagene det er det gitt. Og jeg fikk lagt meg igjen kl 08.15 og sov til 11.50.
Da dro jeg meg opp, får dårlig samvittighet med engang jeg har hvilt for alt jeg heller burde gjort, men får se om alt som burde vært gjort- blir kanskje gjort iløpet av kvelden...

Sto opp og spiste lunsj og måtte benytte det fin været til og raka hagen( ja hagen ja- aldri hatt hage før) Så hva en hage bringer med seg av plikter blir jo spennende og oppleve gjennom hele den første sessongen nå...

Rakte hele hagen, med kynnere konstant, skal skal skal gjøre ferdig og ikke gi meg før jeg er ferdig!!!! Veldig sta jente jeg, så dette skulle jeg fullføre!!! Da det var gjort vannet jeg litt med slangen, gresset er så tørt og gult enkelte flekker så vannet litt( meldt regn i helga så ville ikke vanne for mye) . Dette tok alt i alt 1,5 time, så stolt av meg selv her jeg sitter med bena høyt, slapper av og blogger samtidig....

Dette var bare starten på dagen, får se hva jeg gjør videre etter at vesla er lagt.



Ja også må jeg bare knipe igjen til Fredag ettermiddag da barnevaktene våre jobber eller tar seg en tur på hytta...
Moren min jobber på senter, og har lang vakt med nattåpent til 24 imorgen og fra 10 til 17 på fredag og lørdag 12-18. og faren min jobber kveldsvakt fra 14 til 23 torsdag og 8-15 på fredag. Broren min jobber fra 06-18 alle dager( ikke at han kunne vært barnevakt alene uansett) Svigers drar på hytta i ettermiddag og sier til meg" han kommer ikke før over helga"

"Han kommer ikke før over helga" jaja, hvordan vet hun det?? Forrige uka sa hun, "han kommer om 1,5 uke" og det stemmer med over helgen...
Skal jeg være betrygget på at hun sier det slik? Vesla har jo ikke lov og være med på føden...

Får se da om han kommer over helgen og det ikke bir 17 mai feiring på meg gitt... Hivs han kommer før, vet jeg ikke hvordan vi løser dette i det hele tatt...

1 kommentar:

Nina sa...

Sover på dagen jeg og,ikke ha dårlig samvittighet for det.Husk at vi må hente inn krefter;)
De kunne jo holdt seg hjemme siden fødselen er så nær.Er det langt for de å kjøre hjem fra hytta?
Morgenstell ja,her stkker snuppa av så fort jeg har satt meg på gulvet,ikke lett å karre seg opp akkurat.

Uff,gruer meg litt til 17 mai,blir en slitsom dag.
Men gleder meg til å se snuppa i matroskjole:)