Totalt antall sidevisninger

fredag 13. mai 2011

svangerskapskontroll og helg:)

Idag var det tid for kontroll igjen, og idag har jeg ikke vært i topp form( lei av berg og dal bane- form). Lei av og måtte våkne hver dag, se ann formen deretter om jeg kan fullføre planene for dagen eller ikke. KOM DEG UT NÅ LILLEBROR!!!

Lillegutt som ikke er så lite, vokser i sin egen kurve godt over grafen og er siste ruten øverst i kurve-sjemaet... Så snart er han ikke registrert på sjemaet lenger...

Han har trang plass nå, sa legen min, så det kan bli en risiko med overtid dager da han er stor i sf målene allerede nå. Så skal tilbake om 1 uke, og hun skal vurdere overtidstime på ahus for igangsettelse( selvom neste fredag er termin og jeg ikke er på overtid, blir det kanskje overtidstime da).

Jeg kommer til og stå på mitt hvis han ikke har funnet veien ut innen da, får merker mindre spark/bevegelser fra han nå enn før og det kan være at han har fått for liten plass allerede. Vil jo ikke miste gutten vår!!!

Og jeg blir gal av dette vannet som kommer i kroppen min,gått opp, 2,8 kg på 1 uke , og det er bare vann. Legen min ble rett og slett forskrekket da hun så meg, ifht time forrige uke. Jeg er våken hver natt hele natten, sover på dag tid isteden( seff mindre timer enn det jeg hadde sovet på nettene) men kroppen min vil ikke at jeg skal sove på netene, da"dovner hele kroppen mine" og det er vondt, stivt i kroppen/fingrene/ armene, og jeg må være i bevegelse ... Hvorfor kunne det ikke vært omvendt, da det er naturlig og bevege seg hele dagen og sove hele natten???


Helg:
Helgeroen har senket seg over oss, vesla tidlig i seng, skikkelig trass før leggetid! Selvom jeg hadde kjøpt masse overraskelser til henne da vi kom hjem.

Hun skal jo bli storesøster og lillegutt får jo masse gaver fra alle og en hver når han tiltrer verden utenfor magen. Så vesla må bli satt stas på henne også.

Hun fikk "bowling- sett", hello-kitty ball til utelek, badebasseng til hagen vår, og en dukke i kun plast( ikke tøy-kropp) med tilbehør som eget badekar- håndkle- truse-såpe slik at dukken kan være medi dusjen, og 17 mai- vindmølle:)

Dukken ble med henne og pappa i dusjen :D Middag deretter og i seng 18.30 Og nå er det snart hu mor som skal legge seg, og kanskje får 1 time søvn før kroppen "sovner" og verker.... slik at det blir mer våkenatt inatt.

Ha en fin Fredagskvelde:)Blogger plutselig, hvis ikke lillegutt kommer i natt( lov og håpe)

3 kommentarer:

Emilie Maria sa...

Jeg ser at det har forsvunnet noen innlegg fra bloggen din også? Innleggene som jeg la ut 11. og 12. mai har sporløst forsvunnet - hva skjer med det?

Kristine og lille Emilie sa...

har det det? husker ikke hvilke innlegg det er som er borte jeg,

Nina sa...

Jeg våkna også i natt at henda mine var helt dovne,ekkelt!
Bra du blir fulgt så godt opp,betryggende.

Får håpe han finner veien ut snart.
Selv er jeg så redd for at det skal være noe galt med lillebror,har jo vært heldig en gang.

Jeg har kjøpt gave til Jessica i dag fra lillebror som hun skal få av han når hun kommer på besøk på sykehuset:)

Håper du får en bedre natt i natt!:)