Totalt antall sidevisninger

torsdag 17. mars 2011

Svangerskapskontrollen igår

Igår var det tid for kontroll igjen, er hos legen annenhver uke for tett oppfølging. Ser på det som en trygghet for lillebror og meg:)

Fortsatt alt bra med lillebror.
Etter Ahus besøket forrige Mandag hadde legen vi var hos der sendt rapport til legen min. Legen på Ahus sa at lillebror var stor som han skulle til og være i uke 29 som han var da vi var på Ahus. Godt og høre bare det :)
Men på rapporten til legen min hadde det blitt skrevet at lillebror var 5 % over gjennomsnittet i vekst. Så han er litt større enn normalt. Bare han ikke blir alt for lik sin pappa så er det greit:)
Ole var nemmelig 5,5 kg da han ble født. På størrelse med en 3 mnd gammel baby.og det vil jeg helst ikke at lillebror skal være. ikke mer enn 4 kg vil jeg at han skal være. Da skal jeg kuttes opp og får nødveien ut!!!

Ellers var det vel lik de forrige kontrollene i det siste;
proteiner i urinen,urinveisinfeksjon, svimmel, høyt blodtrykk til og være meg, vektøkning og lav HB igjen.

Tok også rhesius blodprøver siden jeg har rhesius negativt blod type A. Håper ikke lillebror har noen av de hvite blodcellene mine i omløpet sitt. Ny sjekk i uke 36 tilfelle det har gått over i hans blodbane til da.

Fikk fortsatt ikke målt SF målene, ( det ville vært under det graverte feltet på sjemaset hvis hun hadde skrevet det inn). Lillebror ligger lavt og rart men med hode ned og på langs med kroppen på høyre side inni magen min

3 kommentarer:

Marthe sa...

du har mye å tenke på. da e det nok betrygganes med hyppige kontrolla. ikke så lenge igjen til terminen nu :) tida suusa!

Marthe sa...

Takk før mange tips :)
kaslags ammeinnlegg e bra?

Nina sa...

Jøss,han ligger helt likt som lillebror gjør her også:)Rart!