Totalt antall sidevisninger

søndag 6. mars 2011

Endelig snart Mandag...

ja, jeg vet at dere kanskje lurer på hvorfor jeg sier dette...

På Svangerskaps kontrollen på Fredag, fikk jeg henvisning til Ahus imorgen for og sjekke lillebror... om det vil si UL eller bare sjekk aner jeg ikke.

Jeg har jo følt meg crapy de siste ukene, dvs svimmel( når jeg lukker øya går det rundt for meg) og i generelle bevegelser "mister jeg balansen" når jeg har flyttet på meg. Hodepine og sliten har jeg vært( noe som er normalt pga tilstanden jeg vet). Legen har bedt meg ta det ro og det har jeg gjort, så rolig som jeg kan. Men ingen bedring på det.

Legen var fortsatt ikke fornøyd med:

*blod% min denne kontrollen( det har hun ikke vært de siste 3 ukene/ har vært innom hver uke og sjekket den!) og nå går jeg på trippel dose jern og den stiger svært lite, høyeste har blitt målt 11,0 ( som er normalt men den svinger plutselig ned til 9 og sakte oppigjen til 11).

*Vektøkningen min liker hun heller ikke ( jeg spiser 5 måltider om dagen som jeg gjør utenom svangerskap også til normalt, ikke mer søtsaker enn før /heller mindre av det) Så det er det vann i kroppen sikkert.. for lillebror har ikke lagt på seg/ Sf målene mine har falt ned og er under nedre del av skravert felt i sjemaet).altså jeg legger på meg men han vokser ikke.
Forrige kontroll hadde jeg gått opp 2,7 kg på 3 uker altså nesten 1 kg i uka( litt tidlig og legge på seg så mye hver uke syntes hun) og til denne kontrollen hdde jeg gått opp 1,5 kg på 1,5 uke. Så ble rett og slett bekymret når jeg ikke spiser Så mye som tilsier at jeg burde gå opp så mye.

*Proteiner i urinen de 2. siste svangerskapskontrollene men jeg har ikke vondt når jeg tisser. Noe jeg burde siden det er masse proteiner i den sier de. Sendte denne urinen til dyrkning på ahus også.

*Lillebror har endret hjertelyd, lå på siste kontroll under 120 i minutte sa hun. Hun sa at det alltid skal ligge et sted mellom 120 og 160 i minuttet. SÅ tar ikke sjansen siden hjertelyden er rett på grensen...

* svimmelheten min er ikke normalt når jeg har helt normalt blodtrykk( selvom det er høyt for og være meg) Jeg har alltid rundt 90 over 85 ca men nå er den 120 over. Så høyt for å være meg men normalt generellt. også fordi jeg er i generelt dårlig form.


Så tankene flyr og jeg er ikke meg selv vært siden fredag. og ikke følt like mye liv fra lillebror har jeg gjort heller men ikke tenkt så mye over det før jeg var hos legen på fredag at det går utover han også.

Prøver og tenke positivt, men også tenkt/ prøvd forbrede meg på at vi kanskje mister lillebror imorgen. hvis det er alvorlig nok.

Så nå skal jeg legge meg og håpe på litt søvn iløpet av natten. og kose meg med magen som det ikke er så mye liv i, kanskje for siste natten( prøver og forbrede meg litt pådet verste, bedre enn og overse det negative og få sjokk imorgen eventuelt).

2 kommentarer:

Marthe sa...

uff og uff :(

masse lykke til i mårra!

Nina sa...

Hvordan har det gått med deg,vært på kontroll?
Håper alt står bra til.