Totalt antall sidevisninger

tirsdag 29. mars 2011

Er jeg feig....

hvis jeg rett og slett trenger min kjære hjemme hver kvel pga ryggen og bekkenet? Er et noen som vet hvordan jeg går frem for og få det til? Må han til legen og sykmelde seg eller å jeg til min lege og sykmelde han?

Siden bekkenet kranglet mellom svangerskapene så tror jeg ikke det blir noe bedre hvis jeg belastes annenhver uke alene med vesla. -jeg skal jo helst ikke løfte, vaske, osv. Men jeg MÅ jo får jeg har ikke avlastning annenhver uke på ettermiddagen /kvelden da han jobber. Greit han kan ta alt ellers før han drar på jobb mens vesla er i barnehagen men så drar han på jobb og jeg står igjen med henting av vesla, middag, stell osv.Innimellom alt dette så kommer det sykdom som gjør det enda mer tungt... både på meg og vesla. Og jeg som sliter med formen generellt fra før av.
Jeg blir også veldig fort utålmodig fordi jeg er sliten, har smerter, og det går utover vesla uten at hun fortjener det. Og det er ikke de letteste ukene igjen i svangerskapet akkurat.Jeg får så dårlig sannvittighet ovenfor vesla når jeg bare skal være sint og sur annenhver uke fra jeg henter henne til hun legger seg og jeg er sliten og sur. Hun fortjener en opplagt mamma så best mulig det går de siste ukene hun er alene barn og kan fortsatt kan få fokuset på seg som enebarn.

Bare "kose-stunden" før leggetid i sofaen klarer jeg ikke, fori jeg ikke klarer å sitte i sofaen lenge nok, og ikke har jeg plass på fanget til henne lenger uten at det er ubehagelig for lillebror og meg. Jeg klarer faktisk ikke det jeg vil gi min datter!!! Det at jeg ikke strekker til gjør at mammahjertet mitt blør fordi hun ikke får det hun er vant til og trenger.

Jeg er så redd for at bekkenet blir verre etter dette svangerskapet og jeg aldri vil fungere normalt, som kunne gå turer over 1 time, løfte, svømme,ha et sexliv, utføre jobben min.

2 kommentarer:

Anette sa...

Tror du kan søke hos NAV om pleiepenger eller noe sånt? Evt så kan han høre med fastlegen sin om å få "tilrettelegging" med skiftene, slik at han feks kan jobbe på dagtid da Emilie er i barnehagen.

Du får ringe litt rundt og høre, husk at du skal ha ryggen resten av livet, og da trenger man en som funker! Og Emilie og lillebror trenger mammaen sin. <3

Nina sa...

Mannen min jobber bare 50% nå fordi jeg trenger litt hjelp med snuppa.Han har fått hjelp av fastlegen sin med sykemelding osv.