Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. mars 2011

Svangerskapskontroll uke 32

Igår var det tid for jordmortime:)
Ole og vesla ble med . Vesla fikk fri fra barnehagen fredag fordi ole har fri og vi skulle bruke dagen på familie kos <3 Ikke lenge før vi blir 4 og livet kanskje blir litt kaos i starten til alt er innkjørt.
Lillebror lå på kurven i sjemaet etter uke 32, så lignet seg litt ut igjen. Han vokser veldig i rykk og napp ikke jevnt som vesla gjorde i magen. Hjertelyden var på 136.Blodtrykket mitt var fint, og vekta har heldigvis stoppet litt i hastighet oppover. :) Helge-kosen min fremover blir melon og vann isteden for digg. Unner meg litt sjokolade innimellom. Snakket generellt om søskensjalusi, hun viste litt sjalusi da jge lå på benken og ble målt og sånt, da kom vesla bort og dro genseren over magen igjen. Som jordmor sa at: Søskensjalusi er naturlig, mer unaturlig hvis det ikke oppstår. Og det mener jeg og er riktig. Vesla og ole lekte under kontrollen på jordmor sitt kontor men da vesla ble lei og gikk ut med ole- hun kom vesla inn igjen for og hente meg. Så litt sjalu der og, jordmor sa at hun skjønte at vi snakket om lillebror og at hun ikke fikk fokuset.

Deretter dro vi til svigers der bare farfar var hjemme. Farmor var hos oldemor og pleiet henne hjemme. Noe farmor har gjort hver dag denne uken, da ikke hjemmehjelpen er kommet igang. Vi gikk fra farfar til oldemor og farmor, Emilie gikk hånd i hånd med farfar og meg hele veien!!! og det er et godt stykke altså...
Hos oldemor ble det mer kos, med farmor og oldemor, kaffe og kaker og soving på vesla og middag deretter. Godt og se at oldemor fikk mer matlyst med fullt bord med gjester. Ellers er hun små spist vært den siste mnd pga til og far ahus og rehablitering og pån igjen. Lekte med kattene til oldemor, modeleire jeg hadde tatt med og tegnet, og ikke minst dvd-hylla til oldemor var spennende!!! Deretter gikk vi til metro på jakt etter cherrox til vesla, men hun har ikke ben egnet til støvler eller cherrox, men endte opp med et par og hatt gå trening med de idag(lørdag). Fikk is og smootie av farmor og farfar på metro også, gjett om hun koste seg:):) Hun var pjusk i formen idag så greit og holde henne hjemme fra barnehagen. Snørrer, hoster, vond hals mest sannsynlig.

Ble en dårlig natt (natt til lørdag) med mareritt maratonn på vesla, vekket henne for og bryte marerittet og la henne mellom oss. Der sovnet hun til slutt kl 4og våken igjen kl 6.30*gjeeessssp*. Så idag Lørdag har vi tatt det rolig og sov mens hun tok duppen sin( idag tidligere enn vanlig pga natten sikkert) hun sov fra 9.30-11.00. Jeg slappet for det meste bare av da hun sov, var seff ikke trøtt akkurat da. neiiidaså..
Tok en tur ut og spiste lunsj på jessheim deretter og gikk litt i "byn" og på senteret før vi dro hjem og var ute på terassen litt. Oppdaget feber på vesla etter middag 17.30.. Så håper natten ikke blir påvirket av det.. Stakkars for vondt av henne når hun hoster og snørrer og feber attpåtil.

Husk og stille klokka en time frem før dere legger dere etterpå da...
Ikveld blir det grillmat og hjemmelaget potetsalat og fotball (på min kjære) og bok på meg <3 zzzzz

Ingen kommentarer: