Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. mars 2011

Kontroll igjen idag og forbredelser:)

Idag hadde jeg legetime, ikke skjønner jeg hvorfor det ersvangerskaps kontroll hver gang når de hovedsakelig bare skal sjekke HB min. Men glad for og sjekke flere ganger enn vanlig siden jeg er i dårlig form.

Hos jordmor på fredag som var lå lillegutt med hodet skjevt nedover, men idag ble legen overrasket over hvor langt ned hodet lå, rett ned altså. Så lillegutt har flyttet hodet sitt riktig allerede. Selvom han enda kunne snu seg . Hvis han velger og gjøre det sa legen at det vil bli svært smertefullt for meg siden han lå med hode såpass langt ned, så da håper vi han blir liggende der frem til fødsel:) Ganske ubehagelig og kjenne hodet mellom bena mine, "spriker" bekkenet mitt litt mer enn vanlig føler jeg og bekkenet og rompa gjør mer vondt pga presset han gjør nedover

Hjertetlyden hans var på 140, h+ i urinen, vekten min var 62,2 kg (+ 11,2 kg til nå), HB på 10,8, SF målene lå på kurven i sjemaet:),

Så over til forbredelser :) Det er så koselig og drive med forbredelser.... Idag har jeg sortert det tøyet jeg har funnet fram etter størrelser. Så nå ligger det vaskeklart når vaskemaskinen er ledig:)):) Vasker opp 50 og 56 tøyet i første omgang. Laget en liste med oversikt over hvor mye vi har av tøy i forskjellige størrelser og antall (pysjer feks). Kjærsten monterte opp lekegrinden , som nå står under trappa, nesten klar til bruk(mangler underlag). Stellebordet ble montert forrige uke, og står på badet oppe. På bade nede kommer vi til og gjøre som med vesla, bare ha stellematte oppå vaskemaskinen( for der har vi bare dusj). Veldig kjekt og ha selve stellebordet på badet oppe, da badekaret er der, og det er der lillegutt kommer til og bade og stelles deretter. Gleder meg til og "flytte" inn i stellebordet og kleskapet hans( skal bare flytte ut mitt tøy først), men venter litt med det.Greit og ha noe og gjøre utover når jeg er sykmeldt.

Vi var ute på Lørdag og tittet ut de resterende tingene vi mangler: Baby call( noen som har anbefalinger???=) ) , badestol, vippestol, ståbrett til emilie, brystpumpe-gummi dings.

Jaja, da skal jeg vagge meg til sofaen og kose meg i armkroken til min kjære resten av kvelden, med melom namm nammmmmm=)

4 kommentarer:

Nina sa...

Takk for koselig kommentar:)

Ja vi har tydeligvis gjort det samme,bare at du har ordna litt mer,lekegrinda.Må vel få opp den vi og...

Greit at klærne er ferdigvaska og klare.
Ha en fin kveld!

Anette sa...

Vi har super nova babycall :) Er fornøyd med den. Vi hadde en billigvariant av vippestol, den var jeg ikke fornøyd med. Tror du burde legge litt penger i det og helelr kjøpe en baby bjørn :)

Kristine og lille Emilie sa...

Da skal jeg google litt rundt om baby callen:)
Ang vippestol lånte vi en billigvariant sist, hvor vi kunne Låse ryggen i hvilken som helst stilling, og samme med "benstøtta" så vi skal kjøpe en slik siden var fornøyde med den:)

Nina sa...

Hei igjen!
Jo,er jo stille når vesla har lagt seg,men noe helt annet når hun ikke er her,slapper så mye mer av.Jeg kommer til å sove som en stein i natt.

Og jeg føler meg alt annet enn fresh for tiden...uff!!