Totalt antall sidevisninger

onsdag 9. februar 2011

Første tegnet ....

på at lillebror hadde flyttet inn i magen min i hulen sin <3

Ukeindikatoren viser "gravid 2-3 uker" og et stemte på meg, ifra eggløsning.
Denne testen tok jeg 11 September 2010.
Og den 18 September 2010 forlovet vi oss, dette var planlagt .  Graviditeten var delvis planlagt også for å si det sånn.

Jeg sluttet på p-piller i Juni 2010, mye tull da jeg byttet p-piller i mai  ( brukte loette før vesla ble til og var veldig fornøyd med pillene da) ( og begynte på loette igjen  da vesla ble 6 uker gammel loette ga meg da mye  blødninger utenom "mensen").  Byttet jeg p- piller i mai, men disse ble jeg så dårlig av. Følte meg gravid uten at jeg var det.

Så da sa jeg til  Ole at hvis det ikke skal bli et barn til får du sørge for prevensjon, nå har jeg slitt nok med p-piller fra emilie ble født(1 år med plager). Noe jeg ikke har trua på at er bra for kroppen i lengden heller. Men da sa han at skjer det så skjer det.  Vi hadde jo luftet når emilie ble født at 2 barn er akkurat passe så vi visste jo at vi skulle ha en til en gang. Og vi tenkte ikke noe over "faresonene" i hver mnd når i hadde samleie. Var veldig avslappet og klar begge to hvis det skulle klaffe plutselig. Regnet med at p-pillene ville sitte i litt etter at jeg sluttet med det også.

Flytte skulle vi jo uansett gjøre innen sommer 2011 var planen vår. Så når barn 2 ble til var akkurat det samme:) Så lillebror fikk litt fortgang i flytteplanene men det gjorde absolutt ingenting, får mer plass trengte vi uansett. Ble veldig trangt med en aktiv datter i en aktiv alder og 2 voksne på 50 kvadrat bare. Ble gal når vi var alle 3 innenfor de 4 veggene en hel helg.   Og ikke minst trengte vesla eget soverom og hvertfall vi:) Vesla kunne jo hatt eget rom fra hun sov rundt da hun var 6 uker gammel. men rommet hadde vi jo ikke da.


Og jammen satt ikke lillebror når vi minst ventet det, 21 august 2010.  Uten at vi viste noen ting:)

Og her jeg sitter nå, er lillebror 26 uker gammel idag<3
Tenk at han er på en måte 9 mnd gammel da han kommer ut av hulen sin :)

26 uker:
Vekt: 900 gr.
CRL. 22,5 cm
Full lengde: 31cm

 Lillebror er i begynnelsen av denne uken 24 uker gammel, hjernebølger begynner og aktivisere hørsel- og synssystemer.  Han begynner nå og reagere på lys og lyder utenfor livmoren.  Neseborene som til nå har vært lukket, er åpnet nå.  Lungene begynner og bli forbredt på et liv utenfor livmoren hvis han skal bli født nå. Ryggraden består nå av 33 ringer, 150 ledd og 1000 sener. Den neste månden vil være en aktiv måned for lillebror  og vil vokse mye og legge godt på seg.   

Ingen kommentarer: