Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. juni 2011

Dagene går...

Og jeg som synes tiden flyr nå, da vil denne permisjonen føles mye kortere enn forrige permisjon.

Den første tiden hjemme har bare flydd avgårde synes jeg. Har enda ikke fått vist gullgutten vår til venninner eller tatt lunsjer enda. Men slår til til uka, :)

Lillegutt er flinkere/snillere enn storesøster enkelte dager , for storesøster er blitt en baby igjen noen ganger plutselig. Men andre dager hun viser at hun er glad i lillebror. Sier "baby min" og når noen ser på lillegutt skal hun syntes i forkant liksom. Og ingen får lov og ta på han når hun passer på. Andre ganger er hun glad i babyen, nusser og koser og gir smokken til han. Så her er det bare og passe på får putselig kommer høyre hånden raskt mot lillebror når vi mnst aner det når hun er i det rette humøret.

Over til lillbror.
Han bare sover og spiser og skiftes bleie på, vekkes får mat på dagtid og sover og spiser etter eget ønsket på nettene. Siden han gikk opp så fint på 1 uke nå, slipper vi og vekke for mat hver 3-4 time. Men jeg gjør det fortsatt på dagen med et håp om at han får dekket mest av mat behovet på dagen og sover mer og mer om natten. Nå spiser han 1 gang pr natt så kan ikke klage egentlig, bare jeg som er veldig avhengig av sammenhengende søvn mest mulig for å fungere neste dag.

Ang ammingen er jeg fortsatt ikke tilfreds med den. Trives absolutt ikke med amming. Så til uka skal vi prøve flaske, da ole jobber dagen og er hjemme på kvelden og kan hjelpe til, siden det lukter melk av meg vil han kanskje ikke ta flaske med meg i starten. Vi begynner tidlig med flasketrening også fordi vi skal i min tantes 50 årsslag 18 juni og da hadde jeg tenkt og kose meg med drikke til maten. selvom det sies at "et glass" går til maten rett etter amming tror jeg ikke helt på det. Føler det sitter i kroppen ganske merkbart og vil derfor ikke utsette lillebror for det hvis dt skulle virke på han.

At det skulle gå ann og få en enda roligere unge enn det emilie var, trudde vi ikke var mulig, men hittil har lillebror vist at det absolutt er mulig. Eller så er det pappsen sine gener som slår inn får han var akkurat slik.

Jeg har gått ned halvparten av det jeg gikk opp under svangerskapet, og det er deilig. Jeg skal ned enda mer, og fått skikkelig treningslyst og motivasjon til og bli flink når 6 uker er gått.
Stingene der nede sitter enda, håper det løsner snart, og kroppen min er igang med renselsen nr 2( andre blødning ca 10-12 dager etter fødsel) Så snart er jeg i boks og "bleie" fri:). Beklager de detaljene der...


jaja nå kaller lillebror, vi blogges!!

2 kommentarer:

Marthe sa...

Takk før kommentar på bloggen min :) æ les også din hele tida :)

melka mi kommer så fort at lillesnuppa slit med å svelge unna, ho hiv etter pusten, blir anpusten, svelg luft, får ubehag og gråt. ho sutta noen ganga slepp puppen, hylgråt og e desperat etter å få den tilbake da ho e sulten og da skjer det samme. ammingan e et stress og æ syns vi tyna ho så æ begyn å bli klar før å gi opp. uff litt trist før vi har hatt gode ammestunda tidligere kor det va veldig kos. kommer til å savne det.

Nina sa...

Her har vi gitt flaske fra dag 1,jeg ville ikke amme.
Benjamin er også veldig rolig,men litt urolig på kveldstid,han roer seg liksom ikke.Kaver mye.Men det går seg til.

Bleiefri ja,haha:)

Har han fått noe navn??

Merker litt reaksjoner på storesøster her,veldig sårbar,og hører ikke når vi prater til henne.