Totalt antall sidevisninger

mandag 6. juni 2011

Hektiske dager og navnvalg

Dagene blir fort mye mer hektiske som tobarnsmor. Hektiske selvom vi ikke har planer og ikke må stresse ut døra. Tar vel littt id før vi finne en rytme for og få alle 4 stelt på morran på en grei kort tid. Så derfor beklager jeg lite blogging.

Hektisk selvom lillebror er snill og bare sover og spiser og trenger bleieskift. Ja han er fortsatt like rolig, men mer våken bare rolig da han er våken også. Hvis man ser bort ifra mageknip og sult når matfatet ikke kommer med engang.

Vi har bestemt oss for navn,Aron er navnet!!! Det er noe vi fant ut før han kom, fordi vi begge liker dette navnet, men måtte se han før navnet ble satt og nå har vi prøvd det ut litt og er fortsatt fornøyd med valget:) Vi syntes navnevalget begge gangene har vært vanskelige. Skjønner ikke hvordan noen finner navnet før ankomst, men slik er det vel bare at noen har det for seg og andre ikke ;)

Sitter her og venter på at Aron skal spise, tiden går jo ekstra tregt når man venter.... jeg lengte nemmelig etter senga...men siden jeg er matfatet gidder jeg ikke legge meg og sovne godt inn får så og mate han om maks to timer liksom...

Etter neste måltid, skal vi avslutte med mme for og se om det gjør at han sover natten rundt. Ikke at jeg klager, de to siste nettene har han spist mellom 21 og 22 og sovnet deretter og sovet til 03-04 tiden. Så mat og sovnet igjen ved siden av oss og mat igjen kl 06-07. Så lite søvn kan jeg ikke klage på hvertfall ;) Men spennende og se om han sover feks fra 22- 06 når vi avslutter måltidet med mme.

Vi begynner også med dette da vi skal i 50 årsslag neste lørdag , i min tantes bursdag og da hadde jeg tenkt glass vin til maten og kakene. Og jeg føler at jeg blir såpass påvirket selvom det er et glass og rett etter amming , at jeg ikke vil risiskere at han skal få i seg alkohol når jeg kjenner det på kroppen- gjør den lille kroppen hans det hvertfall.

Flasketilvenningen med mme skal ole ta seg av etter at han er fått litt pupp, får av meg lukter det melk og han kan da ikke ville ta flasken- så dette blir ole sin jobb hver kveld denne uken. Neste uke jobber han kvelden så da tar jeg den jobben også, men da er Aron blitt mer vant med flaska på siste måltidet at han tar flaska fra meg uten problemet selvom det lukter melk.

Vi velger da og bruke flaksene som emilie hadde, bare kjøpt nye "tuter" i alle sammen. Vi bruker Avent sin flaske , veldig fornøyd med den sst, så håper Aron tar denne typen også siden vi har mange flasker fra emilie som var flaskebarn. Får da slapp jeg og koke så ofte...


Denne uken skal jeg begynne den evige jakten på antrekk til 50 årsslaget, kjole eller tunika med leggings??? Og hvis kjole må jeg ha enkel tilgang til pupp hvis Aron streiker med flasketilvenning eller brå bestemmer seg får og ikke ta flaske under bursdagen..

1 kommentar:

Nina sa...

Akkurat som her,jeg gidder heller ikke legge meg for så å bli vekt etter 2 timer.
Denne gutten er også rolig,men litt urolig på kveldene etter kl 20.Skal helst ligge oppå meg å sove hele kvelden.

Han sover fra 23,30 til 4-5 så skal ikke klage jeg heller,da er det flaske for så å sove igjen.

Flott navn dere har valgt:)