Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. juni 2011

6 ukerskontrollen min

Ja tenk at det har gått nesten 6 uker allerede. Hvor har tiden blitt av spør bare jeg... Trodde tiden fløy med et barn i hus, da skal jeg si tiden flyr med to barn.


Jeg gruet meg til legesjekken idag, enkelt og greit for at jeg kviet meg til og spre bena etter fødsel.

Men tilstanden der nede var fin og hun tok celleprøve og blodprøve. Blodprøve for og finne ut om jeg har nok B vitmin, stoffskiftet og blodprosent. Så satt vi time til og sette inn spiral i begynnelsen av August.

"Vi" ble enige om hormon spiral her i hus. Den kan jeg amme ferdig med det som er igjen av melk også sitter spiralen inne i 5 år og reduserer mensen/miste kanskje helt. Høres befriende ut:)

Men gruer meg litt til og sette den inn men det skal jeg klare- for jeg har jo trossalt opplevd 2 fødsler hehe:)

Legen avsluttet med at nå var det klart "der nede". Men ikke dermed sagt at det skjer med det første. Jeg slet med akkurat det samme etter fødslen til emilie, "hadde oss" 4 mnd etter hennes ankomst. Jeg føler ikke får dytte noe inn der det nettopp har kommet noe ut... Rett og slett er det grunnen. Og trening kunne jeg hvertfall begynne med. Kunne trene rett etter fødslen sa legen til meg så hvorfor jeg ventet irriterer meg litt nå , men nå skal det daglig situps og joggetur når ole kan være hjemme med barna:)

1 kommentar:

Nina sa...

Jeg skal på kontroll til torsdag,gruer meg jeg og selv om jeg ikke har føda vanlig.

Og her i huset har vi ikke hatt oss siden jeg ble gravid,tragisk spør du meg!!!

Jeg har jo stort sett vært dårlig,men uansett liksom....Ser ikke nødvendigheten med prevansjon for meg om det fortsetter sånn.