Totalt antall sidevisninger

tirsdag 28. juni 2011

kontroll veiing idag

Avsted vi dro til hs idag spente på hva vekten til Aron ville vise

Noe som ble en nedtur på en måte men jeg ble samtidig lettet (forstå meg rett).
Vekten viste bare såvidt oppgang på 100 gr på nesten 2 uker...
så helsesøsteren vår kom ut snakket med oss. Hun sa vi skulle gi flaske etter han har fått pupp i 20 min. ( et måltid skulle visst bare vare 20 min ca når han er 5 uker) ikke som istarten med amming da den kan care opptil 1 time pr gang( som aron alltid har brukt vel og merke). Husker ikke eksagt vektøkningen hans.(helsekortet ligger på rommet til vesla så lar det ligge så hun ikke våkner..men han hadde blitt 5 kg men ikke mye over det.Målte lengden også får og sjekke om han hadde "brukt maten " på lengden istedenfor tyngden, selvom han var 58 lang så burde han gått opp mer i tyngden så jajajodaså.

ikke rart han har spist(eller skal jeg si "hengt i puppen" opptil 1 time hele tiden siden sist veiing) og spist hver anen time. Helsesøster sa det var godt han har fått flaske da vi var i sandefjord for ellers ville han gått ned i vekt.
hun sa han skulle få pupp i 20 minutter og flaske deretter...

Men hvor lenge orker jeg begge deler (pumpe meg mellom hver amming for og vedlikeholde det jeg har nå og pumpe mer når han krever mer mat enn nå og fortsatt flaske etter pupp).Blir veldig mye styr for meg altså...

Så jeg tenker... Ikke får enhver pris altså!!!
Så nå har vi en flaskegutt i hus, og skal avtrappe melkeproduksjonen jeg har, det lille jeg har liksom. Så etter en uke med ekstreme forandringer hos han blir han vel en helt annen gutt nå som han skal få nok mat:)Minifom og nok måt blir vel himmelsk for alle og enhver. Minifom har forandret han mye siden onsdag og det funker som bare det:) og nok mat fra nå av så blir det perfekt <3

Trapper ned ved at han får pupp da jeg har spreng sånn ca hver 12 timw som det er nå. bare håper det passer med spreng når han skal ha mat/ ellers pumper jeg det ut og gir det på flaske får mme på flaske;)

Sitter nå med han sovende på armen, han puster tungt og jeg blir døsen av og lytte til han. trøster meg med at han fikk fullpupping like lenge som emilie, så han har fått i seg all råmelk så bekymrer meg ikke.Jeg er bare rett og slett ikke skapt for amming, må si det er lettere og innse det denne gangen ifht første gangen. F-ørste gangen ble jeg nesten deprimert av tanken på og ikke kunne "forsørge" mitt barn med det som er meningen at man skal. Så det hjelper at jeg har erfart dette før. Også slipper samboern raseriutbruddene mine pga amming annen hver time ( for JA man blir sliten av det og og jeg er dritt lei ja DRITT lei av og høre "han er sikkert sulten " for det er kjempe lett for menn og si siden de ikke har pupp!!!!!

1 kommentar:

Nina sa...

Vi skal på 6 ukers kontroll på mandag,blir spennende!
Benjamin har bare fått flaske han,og jeg syns det er veldig greit.

Håper alt går bra med dere:)