Totalt antall sidevisninger

mandag 3. januar 2011

Siste oppdatering og svangerskapsuke 21!

Da er Julen vel overstått, og bloggtørke vært noen uker igjen desverre. Julestriden tok resten av tiden jeg hadde til overs etter jobb og familien min. 

Begynner å skrive litt om julen vår først jeg..
Julaften var vi hos svigers, hvor vi ankom tidlig på dagen, for jeg skulle besøke forskjellige gravlunder med familien min som er av julens rutiner. Ole og vesla var hos svigers så lenge og koste seg med tv, godis og DRUER! (Hadde jeg vært hjemme hadde vi ungått druer)
 Vesla fikk en dupp før julemiddagen kl 17 for at hun skulle orke og være våken under opp pakkingen av alle gavene- hvor flertallet var til henne:)  -skulle ha lagt ut bilde av vesla i pen kjolen men får det ikke til og virke- hjelp!!!!
Da vi kom til gavene, var hun ivrig på levere gavene til riktig personer og helst hjelpe alle og pakke opp, før hun hadde tid til å åpne sine egne. Så det tok litt tid, i hennes tempo. 
Plutselig så jeg at strømpebuksen som var hvit, var grønn--uææææ-- Tror du ikke druene var blitt flytende og lekkasje i alle mulig veier og kanter ut av bleien! Jaja da ble en grundig vask av vesla midt i opp pakkingen og på med pysj før vi fortsatte. Vi rakk akkurat å bli ferdig før hun var trøtt som en dupp kl 20. Så "lenge" klarte hun å strekke seg selv med en ekstra blund før middag. Og hun sov til 6.30 1 juledag. Vi alle 3 sov over hos svigers. Etter at hun la seg på julaften fortsatte vi med kaker og kaffe før den gravide krabba i sengs kl 23. 
1. Juledag tilbrakte vi selvfølgelig hos svigers til etter lunsj. Julelunsj hører med i julen:) Før vi vende nesene hjem for en rolig avslappende kveld i vårt eget hjem. Kjærsten og jeg tok et varmt bad med stearinlys, og jeg ble så trøtt så la meg etterpå:) Kjærste-tid er viktig, lett "å glemme" i hverdagen og stresset. 
2.Juledag tok vi en rolig morgen hjemme med laaang frokost med egg og diverse, familiekos <3 Før vi badet vesla og tok turen til emilie's mormor og bestefar på julemat. Der var en av oldemødrene hennes også, så fikk sett hele min side av slekten hennes denne dagen. Og gjett om det var stas med oldemor, ser jo ikke henne så ofte. 
Mandag var det "hverdag" igjen. Og kjærsten jobbet dagen og emilie var i barnehagen mens jeg var hjemme og vasket hus,noe ikke kroppen tålte så godt på ettermiddagen. 
Tirsdag var jeg også alene hjemme og slappet av og handlet mat.
Onsdag hadde Emilie fri med meg og dro til Lørenskog  til svigers som ikke var hjemme, ordnet og pakket ut senga hennes. Her sov vi 3 inatt da vi var på juleselskap hos tanten min, med hele slekten min. koselig og se alle kusiner,onkel,tanter igjen:) Og emilie fikk mye oppmerksomhet, og ville ikke sovne i vogna si som vi hadde tenkt, så gikk til svigers- leiligheten 21.30. Den gravide var sliten så egentlig greit med tidlig avsluting på kvelden.  Emilie hadde eb urolig natt, alt for mye godis- hun fikk jo alt av alle- så lite og dårlig søvn da hun lå mellom oss i senga. 
Torsdag dro ole tidlig på jobb mens emilie sov til halv 9 stakkar, men skikkelig magevondt. Spiste frokost og gjorde seg ut så var hun seg selv igjen:) Og vi dro hjem til oss selv og badet og pakket til hytta. Dro på hytta på ettermiddagen , og vesla sov ikke mer enn 45 min i bilen opp=) og sovnet lett igjen kl 21 i reise senga:) Mens hu mor la seg kl 23 sliten og trøtt og en vond hytte-seng. 
Fredag Sov vi leeeenge:) til 8.30, denne hytteluften gjør godt på vesla :):) En rolig dag inne med mye lek, musikk,dans og tv og ikke minst kos med farmor og farfar:) Pinnekjøtt på oss til middag naaaaam( elser salt for tiden) mmmhhhmm.. Vesla la seg 19.30 og jeg la meg 23.45. Blir liksom ikke helt den samme  nyttårsfeiring uten og kunne ta en øl til maten. så leste boka mi på sofaen ør jeg la meg.
Lørdag sov vi leeenge igjen :):) deilig!!!! Etter frokost var det oppvaske og aking som stod på planen:):) Emilie syntes det var mest moro og se oss ake, lattereren trillet ut av henne!!! Etter duppen hennes tok vi en tur til gammel onkel og gammel tante (onkelen og tanten til ole) på hytta borti gata. Der fikk hun kose seg med frukt og sjokolade nam nam. Så middag og laggetid kl 19.30    
Søndag sov vi leeenge igjen utrolig deilig og føøle seg utvilt når man våkner!!! pakket og vasket før vi vendte nesene hjem, og kjørte i kø hele veien!! men verdt hytteturen:):)

Dette var julen vår før den harde hverdagen tok oss med storm!

Men oppi alt dette er vi nå halvveis i svangerskapet=) Og lillebror er halv-ferdig=) Er i uke 21 nå=) Og nå er det dobbelt så sunt som gjelder.... vil ikke være en dundre etter svangerskapet. Blitt alt for mye godt i julen, men det hører julen til gjøre det ikke?!

Jaja, skal blogge snart igjen:) 
 

Ingen kommentarer: