Totalt antall sidevisninger

søndag 19. desember 2010

Uke 50 og svangerskapsuke 18

Denne uken har Ole jobbet kvelden igjen, og Emilie og jeg har hatt masse mor-datter tid <3

Mandag kjørte Ole henne til barnehagen, jeg jobbet fra 09- 12.45 . Deretter hadde jeg kaffe-date med Desiree, kjempe koselig!
Hentet Emilie 16.30 i barnehagen  før vi dro hjem og spiste pølserett til middag og hun la seg 19.30.

Tirsdag kjørste Ole henne i barnehagen, jeg jobbet fra 7.30-15.00 denne dagen. Deretter rett og hente henne i barnehagen  og hjem å spise middag. Og legge henne 19.30. 

Onsdag Kjørste Ole henne i barnehagen, jeg hadde fri idag, men satt over klasvask og div mens Ole leverte i barnehagen.Sov litt deretter igjen( først når jeg har muligheten til å legge meg igjen etter en liten "økt" oppe jeg merker hvor sårt jeg trenger det) Slappet av deretter til Ole dro på jobb kl 14.00 og leste boka mi deretter til jeg hentet vesla kl 16. Og fikk overraskende besøk av bestis-Thomas nårvi kom hjem igjen da. Kjempe koselig . Savnet bestisen min leeenge!!! Emilie kalte han pappa og koste og lekte med han, og det så ut som Thomas trivdes med det svært godt:) 3 timers super- koselig besøk vennen!!!

Torsdag kjørte Ole henne i barnehagen, jeg hadde fri denne dagen også. Stelte meg slik at vi dro på jessheim og hamstret noen julegaver før han dro på jobb kl 14. Sliten da jeg kom hjem og slappet av med boka mi før jeg hentet vesla kl 16. hjem og spiste middag. Deretter badet vi sammen i badekaret og lekte og koste oss:) Hun la seg som vanlig lø 19.30.

Fredag hadde hun fri fra barnehagen, da Ole har fri fredagen den uken han jobber kvelden. Og fordi den ene bilen vår bremser ikke mer, arrrg. akkurat det vi trenger i  utgift månden desember!!!.Så kjærsten og vesla kjørte og hentet meg på jobb.
Mens jeg jobbet fra 9-16.30, koste emilie hos farmor og farfar, pappa også seff. Kjøpte visst julegave-hemmelighet til meg på metro å( jeg fant kviteringen- fant og fant- han la den i vinduskarmen) :)   Så hentet vi onkel kristian når de hadde hentet meg, onkel sov hos oss til Lørdag. Noe som var stas for vesla! Emilie fikk en "build a bear"- bamse av farmor og farfar, hun plukket den ut selv og synes den var mest spennende uten "fyll" men ID- merket er den, så hvis den mistes med årene kanskje noe snille finnere får gitt den tilbake:) Bamsen fikk på pysj og la seg sammen med vesla 19.30, før vi voksne fortsatte kvelden foran tven, den gravide gjennomsliten krabbet i seng kl 23. 

Lørdag stod vi opp kl 8. Emilie våknet kl 7.10, koste i sengen vår før vi stod opp og lagde deilig frokost og vekket onkel( som vanligvis sover til kl 12, så var han tidlig oppe kl 9.30) Ryddet og skauet litt i stua før jeg dusjet og stelte meg for så å¨pakke for vesla, som sov over hos mormor og bestefar til søndagen. Leverte henne og onkel kl 14, før vi dro på rask effektiv julegave shopping på 35 min og handlet mat og tok med pizza borti gata( på nordkisa) hjem og slang bena på bordet før litt innpakning av gaver og krabbet i seng:) Ble sent denne kvelden og, kl 23.( du skjønner du har barn og  event. gravid når kl 23 er sent!! Eller gjesper fra kl 20 har jeg skjønt)

 Men hvis du tenker på en annen måte, så er det ikke rart du er sliten på kvelden, har allerede da vært oppe i 12 timer når vesla legger seg og det har gått i ett hele dagen, og når du først kan slappe av og gjøre det som ønskes/eller bare MÅ gjøres uten barn tilstede før du føler det er normalt og legge seg...sånn ca kl 21:)

Men selvom vi la oss 23 denne kvelden, var det en koselig sofa-kveld etter pakking av gaver. og julekonsert med kurt nilsen på tv. DEILIG med rolig kjærste-tid, uten å kreve kjærste-ting :) 

Ole fikk forresten kjenne liv i kule-magen min for første gang da jeg slappet av på sofaen:) Det er noe spesielt når han endelig fikk kjenne liv han også, jeg har kjent det i 3 uker men "sårt" at ikke han kjenner "luftboblene" den første tiden. Men endelig er det kjent av han også=) Og det var det "kraftiste" jeg har kjent så langt faktisk. Får litt rar/"ekkel" (hvis det er riktig ord å bruke- fremmed følelse kanskje riktig ord)  følelse når det "bobler" i magen min faktisk.  Har helt glemt hvordan det føles fysisk og ha en baby i magen selvom det er korttid siden emilie flyttet ut av magen min. Skjønn det den som vil, men svangersakp er jo ikke like så sikkert derfor.  

Søndag  Sov vi til 09, våknet et par ganger før men sovnet litt igjen til 9. Spiste kjærste-frokost med egg og stæsj før vi ordnet oss og hentet vesla, som storkoste seg hos mormor og bestefar, og ikke ville være med oss videre på julelunsj! Men når vi ankom julelunsj-selskapet, ble hun blid og lekte aktivt med kompisen sin oliver=) Lenge siden de har sett hverandre så var spent på reaksjonen til de begge men de kjente hverandre igjen :):)Oppsumering av julelunsjen blir: veldig god mat, utrolig koselig selskap, mye lek og kos på de små og prat og smil og kos på de voksne, de små spiser i flere bord-settinger,  deretter litt blodsøl fra tommelen til emilie men fortsatt like glad og aktiv i lek, før de små avsluttet siste bøllestrek med å helle makkaroni på kjøkken gulvet- De utgjør virkelig et godt team disse små:):) Tuuuusen takk for en kjempe koselig søndag kjære!!! Gleder meg til kaffe-dater igjen på nyåret og at dere kommer hit på lunsj en helg ser vårt nye hjem:):)

Ingen kommentarer: