Totalt antall sidevisninger

søndag 23. januar 2011

up's and downs

Dette blir et "syte-innlegg"- men livet er ikke toppers hele tiden, da er det noe alvorlig galt spør du meg, hvis man aldri har dårlig dager.

Ja hva er det ikke en graviditet inneholder spør du meg?

Igår hadde jeg en skikkelig dritt-dag. Humøret gikk i berg-og-dal bane og jeg fikk lyst på alt jeg ikke skal ha i meg når jeg er gravid og tårene og smilene kom om hverandre. Eneste trøsten er at Emilie er tålmodig med meg de dagene jeg er slik.

Hele dagen begynte feil, alt ble feil deretter!!!
Ble nesten "deppa" da mine klær ikke sitter slik jeg vil lenger og må over i mammatøy- YES!!!! ÆÆÆÆSJ!!! Så igår gikk jeg crapy kledd, opg vil føle meg ekstra vel i helgene så ikke kjærsten bare ser meg i joggebukse/pysjbukse!!  Men fant noe til slutt etter en time med uttålmodig kjærste i hus... Så følte meg crapy hele dagen i dette antrekket...Lite fristende og kjøpe mer mammatøy men jeg må gjøre det denne uka, så kanskje det hjelper litt på humøret!

Så fikk jeg lyst på øl, alle rundt meg snakket om fest og morro , og jeg føler ikke at jeg "lever" fullt så mye som da jeg ikke er gravid... og samboern tok øl igår( noe han seff skal få lov til) men det frister meg bare enda mer da men en slurk bare....

Hver situasjon jeg følte meg ut -av-  meg selv- idag tenkte jeg: "det er bare halveis igjen..."  men så sa svigefar i en situasjon i løpet av dagen: Du skal jo amme og så blir lenge til rødvinen du fikk til jul kan drikkes! Da ble jeg nesten enda mer deprimert.  Men vet jo selv at når lillebror er ute så betyr slike ting ingenting lenger:) Da er det familieforøkelsen som lyser opp hverdagen::)  Men bare litt tungt når jeg ikke kan og det frister !

Samtidig prøver jeg og være ekstra sunn i dette svangerskapet, lite-nesten ingenting av søtsaker.  i steden for potetgull og dip spiser jeg grønsaker og dip( dipen lages av matyoughurt og dip-pose).Tar heller tørket frukt  også enn søtsaker. Og ikke brus men farris innimellom ellers bare vann. Får halsbrann av saft og juice og melk så..

Sunne middager, vesla får egen tilrettelagt mat mens vi hopper over poteter og ris  osv. vesla får alt som før. Vil nemelig ikke gå opp får mye unødvendig  i svangerskapet. Skal ned i min vekt igjen etter dette svangerskapet , 51 kg!! og jeg skal begynne og trene fort som mulig etter fødslen.  og sramme opp den "løse" huden eventuelt og bli ny og fresh=) og ikke så crapy som jeg føler meg nå!!!

Jaja ellers vært en rolig helg, som vanlig. Ser frem til en helg med barnevakt snart, slik at vi kan rydde rommet oppe og lage et ordentlig gjesterom blant annet og gjøre noe koselig bare oss to <3 Så jeg føler jeg lever igjen med og ikke gjøre det samme hver helg som det har blitt nå før og etter jul...

Egentlig synes jeg uka er best, den flyyr avgårde mens helga er mer stillestående!! Skal jo sies at jeg er littt lei magen og lite søvn og bekkenet og alt , men samtidig kos. Men i ukedagene går det fortere av faste aktiviteter og rutine før det er natta igjen. og helga egentlig bare slappe av men blir for rolig for meg gitt...men sliker det når det begrenser seg med bevegelse generelt.

Jajasnart er helgen over :) Men samboern jobber kvelden denne uken så blir mer på meg... så til helgen passer det med avslappning=)

Nå må jeg skrelle poteter til middagen før vesla våkner fra duppen sin:) så får vi vaffel-besøk:) skal unne meg 1 vaffel uten noe på som helgas utsskeielse.
Vi blogges denne uka, har tid etter at vesla har lagt seg 19.30, deilig!

2 kommentarer:

Nina sa...

Vet hvordan du har det med tankene dine selv om vi ikke tenker likt.
Men jeg har tenkt mye i dette svangerskapet på om vi har gjort det rette,det har vært et tøft svangerskap og jeg sliter med dårlig samvittighet ovenfor Jessica.Jeg skrev også ned tankene mine på bloggen rundt dette temaet,og det var godt å få tilbakemeldinger på at det ikke bare er jeg som tenker sånn.

Kristine og lille Emilie sa...

Godt og få forståelse av noen :)
så takk :) godt og vite at det ikke er noe feil "med meg".