Totalt antall sidevisninger

tirsdag 21. august 2012

Kveldsro....

Er noen ganger oppskrytt!
Aron har drevet med tenner siden midten av forrige uke( var forkjøla og trodde det bare var forkjølelse) men natt til Lørdag fant vi ut grunnen til forkjølelsen: han driver med 2 årsjeksel....ja veldig tidlig ute med tenner fortsatt han..

Aron våknet hver halvetime natt til Lørdag, natt til Søndag og natt til Mandag. Og ellers på dagen var han sutrete og kosete...Veldig sår om vi sa "nei" når han gjord noe som han ikke fikk lov til.

Men Lørdag var det Kisadagen, men det var meldt dårlig vær, så vi prioriterte bursdagen til kusinen til barna( Emmeline om ble 3 år på Fredag) . Og  angrer ikke at vi dro med en syk gutt, for der var begge oldemørdene på samboerens side. De er jo godt over 80 år, og har vært dårlige i perioder ogvikke vært i de siste dåpene de foregånde årene, så UTROLIG koselig å se de:)
 (- ja vi burde vært flinkere til å besøke dem, men helgene går så fort og andre ting må også prioriters).

I bursdag var det full fres på Emilie. Aron derimot lå som nyfødt baby i armene mine og sovnet på fanget mitt( Da er han skikkelig dårlig når han klarer å sove i bråk og samtidig gå  glipp av leken med de andre barna).
Ole dro ut å kjøpte paracet og da ble han litt mer livlig, men satt fortsatt på fanget.
Vi dro hjem så barna sovnet i bilen, bærte de rett i seng.Og 30 minutter senere var koret igang!
Skikkelig dårlig form på Aron stakkars! :(
Og slik ble natten, hver halve time- må si ingen av oss var uthvilt på Søndagen.

Søndagen var dt barnebursdag for kusinen Emmeline( og som vanlig ber de inn i siste liten til diverse ). Så vi tok turen alle mann, Emilie koste seg  og Aron var mer aktiv idag enn igår, men fortsatt preget av tannen.
Natt til Mandag sov jeg 1 time på natta( 4.30-5.30). Aron satt å sov på fanget mitt på kvelden og oppå oss om natten og hyl hver halve time . Jeg ble desperat etter søvn siden jobben kalte igår( Mandag) men fikk bare 1 time.... Å jeg var ikke stort blid på jobb igår, alt gikk på tvers får meg følte jeg! Eleven min leser meg som en åpen bok og klart hun bruker det hun kan på å lure/ slippe unna ting som jeg gir som krav. Så hun lagde mye moro får meg gitt!

Mandag var Aron hos farmor og farfar mens vi jobbet. Alt for å slippe å bruke sykt barn dag, har jo ikke akkurat mye av de!!!
Natt til Tirsdag var noe bedre, Aron hylte sist kl 22.45( jeg la meg 19.30)  og da våknet Emilie, så jeg la meg på sofaen inne på rommet hennes. -og en sofa er jo god å sove på*NOT*.
Aron sikler som en foss, og på 15 minutter hadde han siklet  bodyen sin helt våt foran fra hals til skrittet og fra halsen og  mot skuldrene( da han lå i senga med hodet vendt mot skuldrene) Så er synd på gogutten vår:)

 Q:Noen som også har erfaringer med 2 års jekslene?

Så nå sitter jeg her, Tirsdag kveld,barna sover. ingen har hylt enda(!!!) bank i bordet, nå hyler vel en av de snart siden jeg har nevnt det.
Idag var begge i barnehagen så håper de er slitne nok og sover hele natten- for jeg trenger virkelig en hel natt søvn! Imorgen er det 1 uke uten ordntlig søvn.

Tannen ti Aron er fremdeles ikke kommet gjennom, men husker fra vesla fikk 2 års jekslene, at de kommer sakte men sikkert, ikke som bare bryter gjennom og rett opp- desverre.

Nå har jeg støvsuget ,vasket tøy, brettet tøy, ole badet barna så nå burde jeg vaske litt hus- men----
jg dropper det og lytter til kroppen og tar en dusj å legger meg.


Håper dere har hatt en fin helg, og start på uka:) --------NYTE KVELDSROEN:)

1 kommentar:

Anniken sa...

Det er ikke noe gøy med syke barn, og enda mer slitsomt når man er oppe hele natten - kjenner meg sååå godt igjen!

Håper det går bedre med Aron, og at tennene hans har klart å finne veien ut, kan ikke være noe godt for de søte små.

Kveldsro og kos med sin kjære er godt på slike dager! :o)

Ha en fin dag! :o)