Totalt antall sidevisninger

mandag 22. august 2011

Aron 3 månder

Gooosh som tiden flyr, kan ikke huske at det gikk så fort med Emilie.
Veide Aron den 16/8: 6565 gr, 62 lang og 41,6 H.O.

Morsomt da jeg sammenlignet med emilie da hun var 3 månder: 6045 gr, 57,7 lang.

Så Aron ligger ca 500 gr og ca 5 cm lenger i vekst på 3 månders. Så noen baby føler jeg at jeg ikke har.

Han bruker nå 68 i bodyer, 62 (enn så lenge, er nesten lit korte men vil bruke tøyet lengst mulig) i bukser og str 16-17 i sokker/"sko".

Han spiser 4 ganger per døgn, ca kl 07, ca kl 11, ca kl 14-15, og ca 18-19, før han sovner for natten og mat igjen 12 timer senere. :) God gutten!!!

Han "drar" seg opp i situps når han ligger, han er veldig interesert i tærne sine og vil se dem hele tiden. Til og med i bilsetet "drar" han seg opp med hodet ..

Sovner etter frokosten ca 08-10.00 og våken som regel( hvis han ikke tar en dupp hvis jeg kjører bil) til måltidet 14-15.00. og sover ca 1 time mellom 16-18.00.

Når han er våken er han blid som en sol, og "prater " mye og gliser for seg selv. Han bruker lekegrinden nå, slik at han ikke ruller seg ut av sofaen.Og da får hu mor ryddet og vasket mens han underholder seg selv:) Husker Emilie ikke ville ligge alene så deilig at han gjør det:)

Han har fått sin første tann, og ser at det snart kommer en til nede:) Store gutten min!!! Han har ingen plager hatt når tannen kom, helt stikk motsatt av hva emilie var..

Så jeg kan jo bekrfte at det er mulig og få to snille barn, mange sier at de blir stikk motsatt- men ikke her i hus. Emilie var rolig og Aron er enda roligere.

Han ligger nå å sover så jeg skal vaske hus:) så ingen bilde på dette innlegget.
Vi blogges!!Ha en fin dag:)

3 kommentarer:

Nina sa...

En tann alt ja,det var tidlig!

Føler ikke at jeg har noen baby jeg heller.Skal på 3 måneders kontroll i morra,sist jeg veide så veide han 6,9 kg og var 62,5 cm.Det er ca 3 uker siden.

Jessica var bitteliten i forhold.

Hvordan går det med storesøster?
Jessica er utrolig krevende for tiden,jeg er omtrent knekjørt til tider.

Marthe sa...

wow så flink han e !!! Så nydelig det må være å få sove hele natta i ro uten opp og gi mat. gleda mæ til linnea gjør det :) når skal dåkker legge han på eget rom ? og kor mye spis han vært måltid?

Kristine og lille Emilie sa...

Nina: Med storesøster går det bra, trassen kommer mer og mer. Du har ingen baby du heller nei hehe:)

Marthe:Det er så deilig å sove hele natten!!!:):)Han er klar for eget rom han, mn vi må bare rokkerer på emilie og oss så han får gamle rommet til emilie. Vurderer saken nå, men lurer på om vi skal pusse opp store deler av kåken( stua/kjøkkenet og soverommene) før vi flytter rundt på oss.
Han spiser 200-220 pr flaske.