Totalt antall sidevisninger

tirsdag 24. januar 2012

Dagen idag...

har gått med til legesjekk på Aron.

Ringte legevakten igår kveld pga formen hans. Når jeg nevnte symptonene: lite matlyst, feber i 4 dager, sikling, bejffende hoste, slimete i halsen/ systemet, rennende nese - så trodde hun det enten var bronkitt,krupp eller starten på rs.

Hun ville ha oss inn når/ hvis han våknet( han sov akkurat da jeg ringte dit). Men fordi ole jobber kvelden kom jeg meg ingen steder før han event kom hjem. Men natten ble bedre enn de foregående så dro ikke inn, ringte heller fastlegen idag tidlig som hun rådet oss til.

Fikk time 11.15 idag, og dro avsted med Aron og fikk sjekket han.
Ble full sjekk og crp test, og resultatet ble:
--ørebetennelse, halsbetennelse og veldig hovne mandler...

Så ikke rart han ikke spiser mye...Så når må fantasien brukes og finne forskjellige retter som er gode kalde/romtempererte. Får da spiser han.

Så nå får han hostesaft 4 ganger i døgnet, stikkpiller 4 ganger i døgnet, saltvannspray morgen og kveld /eller etter behov. Regne sykesøsteren her i hus jeg nå, med emilie og hostesaft og astma medisinen også.

Igår måtte jeg ha Aron i halvsitte stilling på fanget får at han skulle klare å sove pga slimet i systemet,får ellers fikk han ikke puste og jeg ble redd.
Noe som er ganske krevende når emilie kom fra bhg og skulle sitte på fanget også. men når det ble "natten" sov hun når han la seg, så da satt jeg godt plantet i sofaen et par timer.

Stakkars gutten min .... og stakkars jenta mi som ikke fikk "behovene" sine dekket hele tiden. Begge deler svir i mammahjertet!

Håper ørebetennelsen og halsbetennelsen healer seg selv raskt for Aron sin del, og at matlysten kommer tilbake snart!

Håper der der ute er friskere enn vi er her i hus:)

1 kommentar:

Nina sa...

Huff!!
Benjamin har akkurat hatt ørebetennelse,trommehinna sprakk!

God bedring til lille Aron!