Totalt antall sidevisninger

søndag 22. januar 2012

20-22 januar 2011

Helgene flyr avgårde, barna koser seg med pappa hjemme heeeele dagen, jeg koser meg sammen med min kjære ikke minst, vi er et godt "team" og alt går unna i en fei- og idag vasket vi huset blant annet. Jeg skulle opprinnelig bare støvsuge mens så tok han moppen deretter:) Lucky me- som slipper å mase og ikke minst spørre!!

Helgen begynte med syk Aron,eller små pjusk og snørr. Fredagkveld kom og "hunden" er tilbake i hus. Denne gang Aron som bjeffer!

Lørdag var vi 3 andre smittet, så Emilie og jeg sov fra 10.30-12.30 og Aron fra 11-12. Ole holdt seg selv med selskap 1 times tid. Først når vi stod opp 12.30 kom dagen igang. Ordnet oss og dro å handlet mat( mat og kos tilhører jo helger). Så bar det hjem igjen, ole og jeg utslitt. Aron sutrete, emilie trøtt og pjusk, . De sutret annenhver gang ( jeg ble gaaal i hodet som verket fra før av) Gledet meg til å ligge på sofane når ungene var lagt.

Men.... Emilie kviknet til før barnetv og la seg kl 20, etter at Ole måtte sitte der inne( tror han sovnet sittende en liten stund får jeg gikk inn å så til han og han satt bukkende med haka til brystet hihihihi). Aron sovnet kl 19, men når Emilie hadde sovnet og ole "stått opp igjen" da begynte han.... host host, bjeff bjeff, brekkninger, host, bjeff - brekninger. og dyttet inn smokken for hver host( den er han avhengig av når han skal sove bare) så ble ikke til at jeg la meg på sofaen får så å reise meg opp hvert minutt får å dytte inn smokk i etasjen over!

kl 22, la jeg Aron med meg i vår seng...
host, host,bjeff, bjeff.... heeeeeeele natta!!! og dytte inn smokken da seff!

Så idag har ikke humøret vært på topp . jeg må ha søvn jeg!!! nattevåk er ingen ting får meg=) og TAKK gud for at unga mine har svoet rundt siden de var 4 og 6 uker gamle!! OG godt vi ikke skal ha flere barn!!! Får jeg vil sove om natta!
(beklager sytinga men men).
Var ute å gikk tur alle sammen istad , emilie trengte å få ut litt energi og aron ville ikke sove ( selvom han gneid øya både rød og rennende). Men i vogna sovnet han. Men siden han hoster ble det ikke lenge og vekte han slik at han ikke sov ute når vi gikk inn, vil ikke forverre hosten hans.Fikk ihvertfall 45 min luft alle mann! OG det var deilig=) Reine påskeværet:):)

Og nå sitter vi her i sofaen da, aron hoster, bjeffer hosterbjeffer!!! Og vi dytter inn smokken annenhver gang! Drit slitne vi og. Så ikveld blir det ikke sent, og håper på bedring siden ole jobber kvelden siste uken før pappaperm nå.

Håper matlysten til Aron kommer tilbake igjen og, spist annenhver uke i januarmåned greit, og bare frukt når han ikke har spist greit. Vil ikke at han skal tape enda mer vekt.

Nå håper jeg det kommer tenner og, får det renner av han... skifter en smekke i timen og løs i magen, og hosten da stakkars... aldri bare en ting om gangen men men;)
Håper dere har hatt en fin helg med barn, familie, venner .... :):)

2 kommentarer:

Tina sa...

uff, ikke morsomt med syke barn.. :( vet alt om det.. Du har ikke vurdert å ta en legevisitt med Aron? Slik at fastlegen kan vurdere hosten og pusten. Det var det vi gjorde, og da ble det innleggelse og påvist RS-virus på A-hus. Viruset herjer mye om dagen og det er ekstremt smittsomt..

Nina sa...

Natta er hellig.Jeg hater og være våken om natta.

Men sånn er det noen ganger når man har barn.
God bedring!