Totalt antall sidevisninger

mandag 9. april 2012

påske 2012

Da er vi hjemme fra årets påskeferie.
Påsken tilbragte vi på hytta i rendalen, med farmor og farfar(svigers) og fetter fredrik( nevøen til ole).

Været var Stortsett bra, men aldri vindstille. Men finnes ikke dårlig vær- bare dårlige klær:) emilie og jeg var ute hver dag fra ca kl 11:) hun lekte med snø, sølevann, biler, kastet stein på isen på sjøen, var på bondegården, lekte med "sekken med det rare i", besøkte tanten og onklen til på hytta 1 km unna.

Spiste deilig mat( blir sulten bare jeg tenker på maten):
Elg marknader, kjøttkaker, nakkekoteletter,lapskaus, pølser og pomfri,taco,kyllingfilleer i chillimarinert hvitløk,lammelår.

Emilie har tullet med søvnen, våknet etter at hun var lagt for natten. Våknet alt mellom 21.00 og 23.00. Og sovet mellom oss hver natt( hun som hver kveld hun skulle legge seg- ville sove på rommet til farmor). Og på kveldene når vi har sittet i pavilijongen og hun har våknet, har hun gått inn på rommet vært og vekket aron i sammeslengen:(.

Sjalusi har dukket opp igjen- godt blandet med trassperiode igjen, " det e bærre lekkert"!!!! Så jeg vet at jeg har hatt en del utbrudd når hun har slått seg vrang. Og da med svigermor som overkjører meg, får hun viljen sin alikevel. Så her hjemme fremover blir disiplin lagt vekt på etter en utskeielse nå i påsken.

Emilie og aron fikk en ny fetter tirsdag 3 april( på bursdagen til halvbroren sin som ble 13 år denne dagen). Så det var bursdagfeiring denne torsdagen, feiret ole med det samme som hadde bursdag dagen etter og han ble hele 34 år. Så trippel feiring denne dagen:)

GRATULERER MED DAGEN SOM VAR VERDENS BESTE KJÆRESTE og PAPPA!!!!!

Alt i alt en fin ferie, og et avbrekk fra hverdagen:)

Søndag ettermiddag kom vi hjem of jeg vasket 3 maskiner tøy, skiftet på sengene,tørket støv,pakket ut - skikkelig effektiv jeg:)

Mandag 2 påskedag skulle vi egentlig besøke nye fettern men planen ble endret. Så vi tok heller imot invitasjonen fra ei i bhg til vesla( emilie beste venninne) og det var super koselig!!! Aron var fascinert av lillesøsteren til lilly. Dagen gikk også til å skifte ut til str 80 i komoden til aron, merke allt tøyet,finne frem alt til bhg start- som er imorgen:) vasket 2 maskiner med tøy og støvsuget!!! Er ikke late her i hus altså!!!!

Aron krabber nå får fullt og alle 4 de forreste jekslene er kommet. Han er i en bite periode jeg håper gir seg.
Og durer rundt bordet, og andré ting. Går med gåvogn selv.

Kommer med oppdatering når han er innkjørt i bhg over helgen( siden jeg reiser til roma på torsdag) og ole styrer hjemme:) grugleder meg til turen har egentlig ikke lyst til å dra. Ting er ikke det samme når man har barn:) men ole og jeg har sikkert godt av å føle savn til hverandre:)

Ingen kommentarer: