Totalt antall sidevisninger

søndag 18. september 2011

oppussing & helg

Aron og jeg coolet hjemme på Fredag, deilig det og men jeg blir rastløs etter en stund. Så fikk vasket 3 maskiner tøy og laget sviskemos til bligfisen:D Pappsen kom hjem å hentet Aron og meg, slik at vi hentet storesøster alle sammen:)

Emilie har fått en god venninne som går på samme avdeling som henne, Lilly. De er veldig glad i å huskeså hver ettermiddag ved henting må vi bli litt lenger får å huske ferdig:) Koselig å se at Emilie knytter bånd til andre barn.Hun og Lilly og 3 gutter er en "gjeng" som alltid leker sammen. De 5 er en fast gjeng, så hvis de voksne skal lete etter noen av de 5- trenger de bare å finne en av de så er ikke resten langt unna:)De 5 er også på samme gruppe med 5 barn til, som rulerer med forskjellige aktiviteter opp til flere ganger i uken. Denne gruppen heter Grenadene(barnehagen bruker millitære navn) Og avdelingen hennes heter Rekruttene- morsomt synes nå jeg:)

Da vi kom hjem lagde vi middag: svinefilet,soppsaus og ris. Emilie er så flink til å spise alt vi spiser!!! Så ble det barnetv til hun ville se "hiv o hoi" som hun kaller kaptein sabeltann. Hun er en guttejente kanskje? Hun hadde ikke sovnet i gapahuken på tur i bhg så sov i bhg igjen 14-15. og da blir kvelden deretter...
Så hun var lysvåken kl 19.30 og ble oppe til 21.30 og så Idol med oss.
Skal si til bhg at hun da ikke skal sove på fredager hvis hun ikke sovner i gapahuken til vanlig tid etter lunsj.
Samboern malte taklistene på rommet vi tømte Torsdag kveld. Dette blir emilies nye rom så får aron hennes gamle. og vi har nå flyttet opp på vårt rom- Så enda mindre "midlertidige løsninger". :)


Emilie sitt nye rom blir i fargen "lys Syrin" og muligens en kontrastvegg med tiden. Aron sitt rom blir fargen "aladin"lys blå. Behøver ikke prege rommet med typisk knæsj rosa og baby blå farge selvom de er gutt og jente. Men det er smak og behag.

Lørdag sov vi lenge helt til 8.30:)Deilig siden det ble en liten tur ut på meg fredag kveld. Rolig morgen deretter en tur i butikken og biltur:) Samboern lagde deilig biffsnadder til middag!!! Sofakos og boka mi fr jeg fant senga- DEILG!!!

Sov lenge idag( søndag) også :) Til 8.00:) Samboern lagde god frokost med eggehakk blant annet så begynte han og male veggene på rommet. Idag blir det hjemmelaget pizza - som jeg gleder meg!!!!

Begnyte forresten igår med do-trening på vesla. Hun har i det siste sagt at hun vil sitte på do, så nå tenkte vi å gjøre rutiner ut av det. Siden hun tar iniativ selv innimellom kan det være greit og benytte sjansen så lenge hun vil selv er min mening.
Hun fikk "hiv o hoi" do-bok( som bare leses på do)og får klistermerke får at hun sitter på do, og hvis hun gjør noe på do, får hun et klister merke for det også :) Så nå vil hun på do hele tiden! :) Gikk også uten bleie fra 17-19 igår, og tisset 2 ganger- sa ifra den ene gangen men vi rakk akkurat ikke do (TYPISK!!) men fikk 2 klistermerke siden hun sa fra og tisset i det buksa gikk av.
Idag søndag, begynte vi dagen ,med truse ( noe som er kjempe stas-: mamma suse(peker på meg) pappa suse (peker på han)jeg suse sier hun og viser trusa si <3) Slenger me t do-bilde:


Q:Hvordan gjør/ gjorde dere det med do-trening?

Ingen kommentarer: