Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. september 2011

Nam Nam mhhhhmmm

Idag fikk Aron smake annet mat enn melk. Rett og slett fordi han ikke vil ha mme lenger i den grad han ville før. Før drakk han 220ml på 15 min maks og nå tar han 100ml på 1 time. Så da tok jeg frem grøt og fruktmos jeg har kjøpt inn for noen uker siden til første gangen skulle komme og han skulle få smake noe annet enn melk.

Så til måltidet kl 14( som egentlig pleier å være 15-16 tiden, han tok bare 70 ml kl 11 så ble tidligere måltide utenom det vanlige )fikk han fruktmos først. Tenkte bare gi han et par skjeer men han så ut til og elske det!! så ble et halvt beger fruktmos, før tanken slo meg at grøt metter lenger, så lagde en smaksporsjon med mme isteden får vann( slik at han får i seg melken)og han fikk 10 skjeer grøt. Så avsluttet jeg med 140 ml mme og han ble god og mett.

Så heretter blir måltidet kl 10.-12 grøt/frukt kombi md flaske :) Og hvis vi skal ut på noe under dette måltidet blir det enklere så lenge det går ( siden bare 1 måltid er introdusert til nå) og heller gi grøt/frukt til frokost kl 06-07 eller 15-16 måltidet.

Her kommer noen bilder av det første måltidet:


Bli og fornøyd før han vet hva som kommer!

nam nam fruktmos med eple og pære!!

Ferdig får denne gangen :)Flaske venter.

5 kommentarer:

Nina sa...

Ikke begynt med grøt her ennå.Vi får se når han er 4 mnd,syns det er tidlig ennå.

Kristine og lille Emilie sa...

Jeg måtte bare får at han skulle få i seg ,mat, støter fra seg flasken med mme så bare må. og heldigvis likte han det:)

Tina sa...

så bra at han likte det! :)
er han som Philip med litt småtreig mage, så anbefaler jeg virkelig hjemmelaget sviskemos i eller ved siden av grøten. Gjør underverker!! ;) mye bedre smak og ikke minst mye bedre effekt enn den på glass..

Kristine og lille Emilie sa...

oppskrift tina=)?

Tina sa...

veldig enkelt : først la stenfrie svisker ligge i en bolle/kjele med vann.(jeg lar det ligge en hel dag..) Deretter koke sviskene i samme vann. Hell opp i mer vann om det trengs. Kokes i ca. 15 min. Deretter bruke stavmikser for å mose det sammen. Blir mosen veldig tykk,så spe på med mer vann. Greit å prøvsmake litt slik at du kjenner at alt er helt finmoset. :) Jeg bruker to poser av gangen og fryser ned så jeg har for en ukes tid. :)