Totalt antall sidevisninger

søndag 25. september 2011

Effektive dager

Fredag hadde ole fri-fredag og vi hadde avtalt barnevakt på Aron flere uker i forveien SÅ vi tk en harrytur og handlet inn til dåpen :) Brodern ble med mens mor og far passet Aron:) De bestemte seg for at Emilie skulle i bhg som vanlig fordi de aldri hadde vært alene med Aron. Når de har passet begge gullene våre samtidig, er det jo slik som før at Emilie får mye oppmerksomthet og når hun har sovnet har de kost ekstra med Aron ( da han var lenger oppe uten storesøster- Den tid er over nå).

Vi ankom Charlottenberg kl 11 og retunerte kl 14- så effektive vi var( veldig lurt og ha en handlelapp og følge punkt og prikke nedover på listen ) !! Begynte med maximat, deretter polet(vi brukte mest tid her hehe) og ja handlet mer enn kvoten, Siste stopp på handlelisten var godisbutikken!!! (mmmmmhhhmmmm)

Så gikk vi en runde på senteret, og havnet på apoteket, billigere paracet og nesespray blant annet( noe vi hamstret til alle i hus)Så spiste vi usunn lunsj på Mc'ern før vi susa hjem igjen og pakket ut, porsjonerte og frøys ned maten.

"Mommon" ble med å hente Emilie i bhg kl 16.30 får så å bestille pizza på sjappa bortigata på vei hjem igjen!!!

Emilie la seg på sitt nye rom( som hun flyttet inn på dagen før) og overraskende lett å legge henne i stor seng:)

Lørdag tok vi det med ro fra vi stod opp kl 8 og frem til 12. Ro og ro, dvs:Jeg badet ungene og dusjet meg selv menes ole gjorde klar Arons kommende rom for maling. Ingen latmannsliv her- selvom det er helg nei!
Når vi kom hjem var vi ute i hagen og naboen kom med ungene og vi koste oss ute i solen - nyte den siste varme solen før snøen kommer :) Jeg rakte Tujaene i hagen( rakte bort alt det brune i dem). Ole klippet plenen for siste gang i år sa han ( hehe).Emilie og jeg var ute litt til da Aron fikk mat av Ole inne. Aron sov forresten i vognen i 2,5 time mens vi ordnet hagen. Snillere barn enn vi har skal man lete lenge etter tror jeg .

Emilie og jeg kom inn til ferdig matet Aron, og ferdig middag :) Mhhhhmmm - får vann i munnen her jeg sitter å mimrer på maten!!!
Oksestek, saus laget av skyen til oksesteken med tilsatt sopp, fløtegratinerte poteter og gønnsaker!!! Nam Nam Nam!!!

Søndagen startet kl 7. Jeg tok Aron og matet han i senga vår, mens Ole stod opp med Emilie. Aron og jeg gikk ned i stua 8.45. Deilie med en rolig start innimellom. Sliter sånn med hodepine etter at spiralen ble satt inn. Tok ned tøy og hang opp tøy,matet Aron igjen kl 10.30(mens ole tok med Emilie i senga vår får å få henne til å ta en dupp( som tok sin tid får hun sovnet etter 1 time og ole sovnet og ).

Tok med ungene ut i hagen til naboen. Ole malte 3 strøk på taklistene på rommet til Aron. Malin og jeg koste oss med kaffe og barna lekte( ikke så mye selvstendig ) Satt oss på terassegulvet og tegnet alle mann og Aron igjen som sov i vognen i 2 timer. Gikk inn og matet Aron og spiste middag, Fårikål =) Emilie og jeg gikk ut igjen etter middagen og vasket toyotaen med tilskuere Malin, Matti og Mia :):)

Så koselig med snille og gode naboer!!! Takk være Malin fikk jeg vasket bil utvendig også, fordi "nøkkelen" til kranen ikke stod i ( de under oss som har den og de var ikke hjemme). Så jeg lånte "nøkkelen" hennes til kranen:) Hva skulle jeg gjort uten gode naboer :):)

Så ingen latmannsliv her nei!!! Godt jeg er ung og har overskudd!!! Og at ole er hjemme på kveldstid til uka:):) Får da har jeg overskudd til å finne på mer med Aron på dagtid også :)

Ingen kommentarer: