Totalt antall sidevisninger

søndag 15. juli 2012

oppussing og ferieaktiviteter

Ferien flyr avgårde gitt, når man er effektive! Tenk nå har 1 uke gått allerede, men mye er gjort og mye kos midt oppi oppussingen:)


Onsdag var som sagt Emilie og jeg på playdate hos Sofie fra bhg.Jentene koste seg like mye som oss mødrene:) Lekte inne og ute mellom regnskurene som kom og gikk:) jentene spiste lunsj ute i pavilijongen der og hadde det moro:) Faren til Sofie jobbet med å rive den gamle dukestuen får så å sett opp ny etterhvert, mens Ole og aron her hjemme malte 2 vegger i stua:) Ble overrasket over hvor mye Ole hadde fått gjort iløpet av 5 timer vi var borte med en 1 åring i hælene:) 


Torsdag regnet det jo som vanlig. Så vi bestemte oss for å ta en tur på skeidar og bohus og jysk og titte litt og få inspirasjon til "det nye hjemmet vårt". Endte opp med Vegglamperover sofaen, samme type lamper i stuevinduene( vi har lik stil så lett å bli enig om ting), taklampe til rommet vårt/med vifte( lampe/vifte liker jeg egentlig ikke, er ikke pent, men må ha luft der opp i sommervarmen( som ikke har vært så ofte denne sommeren men kan jo komme andre år). Emilie fikk leselampe og hyller til rommet sitt. OG begge barna fikk skilt som skal være på rommene sine, med " vår lille prins" og "vår lille prinsesse". 
Avsluttet shoppingen med familie-lunsj på burger king=) som ble middagen vår denne dagen:) Lov å kose seg i ferien!!


Jeg er så glad i skilt:) og veldig morsomt å innrede barnerom:)


Kvelden brukte vi på å henge opp på veggene som var malt, og rydde ting på plass igjen- for så å ta ned ting i gangen, og rote til spisebordet vårt igjen med det stæsjet:) 


Så halve stuen var tatt på 2 dager, med 2 unger og meg flyenes til tider hjemme- flinke kjærsten min=) 


Fredagen orket jeg ikke å kjede meg/ gåmellom disse 4 veggene uten noe å gjøre. Så sofie og mammaen Silje kom til oss:) Lekte inne og ute. jentene storkoste seg=) Og det varmer et mammahjerte! Ole monterte lampa m/vifte på rommet vårt mens jentene og mødrene koste seg=) Effektiv mann jeg har altså:)


Lørdag  dro vi til Amadeusparken med Sofie og familien:) Spådd oppholdsvær, og det stemte faktisk. Og fikk en del sol tilogmed=) 
Dyra var spennende for begge ungene våre. Emilie matet og klappet og stor koste seg, Aron også.Han lo med en så god latter når han så divers dyr. Lurer på hva han tenkte da han skrattlo. Sofie og Emilie lekte på lekeområdet mens vi mødrene fant bord og grillet pølser til oss:) 
Tok masse bilder, men ikke overført til pc enda desverre. Dagen gikk i dyreparken og alle -store og små var fornøyde med dagen:)



På kvelden tok Silje(mammaen til Sofie) og jeg vin på terrassen til kl 02( kan ikke huske sist jeg var oppe så sent) Kjempe koselig og tiden gikk alt for fort!!! Dette må gjentas=) 


Søndag var det stille morgen, jeg stod på 08 .00=) "stille" morgenen var det vel ikke, var jo effektiv:) Skiftet på senger, vasket 2 maskiner med tøy( fikk brått litt stress oer meg siden vi skal på ferie iløpet av uka og være borte 1 uke) Så trenger mye tøy med oss og tar tid å tørke tøy uten tørketrommel. Ryddet inn 86 tøy i kommoden til Aron-  han vokser jo så fort og tar snart igjen Emilie i str. min venninne Desiree kom med ungene kl 13. Martine og Emilie lekte ute og koste seg:) Veldig godt å høre om fler 3åringer som trasser =) ikke en dag uten trass på Emilie, men det går, bare litt slitsomt og negativ stemming når det oppstår. 


Nå sitter jeg her å blogger, mens ole maler ferdig gangen:) Flinken min! Selvom  jeg ikke "pusser" opp gjør jeg jo på en måte det siden jeg tar meg av unga nar han jobber...


Ha en fin kveld videre kjære lesere:)



Ingen kommentarer: