Totalt antall sidevisninger

fredag 1. juni 2012

De siste ukene

Her kommer en oppsumering av de siste ukene i heimen her
Og beklager for at jeg ikke blogger så ofte men vært veldig mye annet i denne Mai-månden.


17- Mai: Tilbragte vi på Kurland hos mommon og sestesar først på dagen. Så på toget og hang oss på bakerst på slutten av runden det går. var på skolen deretter og koste oss med is,pølse og kake. og traff noen kjent folk( fra mitt hjemsted- kurland). Var litt surt så gikk til mommon og sestesar og kote oss videre med ostekaken jeg lagde til oss 16 mai. Kl 15 dro vi alle sammen til min tante, på skårer og fikk  koldtbord og kaker/kaffe . Der var min eldste kusine og typen også:) Vi avsluttet kl 18 og barna sovnet i bilen hjem:)


18-Mai: tok vi en tur til utlandet, sverige. Dro kl 09 og kom hjem kl 15. utelek resten av dagen:) 


19-Mai: Feiret vi min mors 50 årsdag( har egentlig bursdag samme dag som Aron 21 Mai). Møtte far på senteret og kjøpte gave og tok en kaffe før det bar hjem til mommon og sestesar. Utelek på barna mens mor og jeg hentet mormor, oldemor elna. 3 retters middag startet kl 17( pga barna) med vin til hver rett og bløtekake og kaffe deretter. jeg la meg kl 23. 


20-Mai: Var vi hos mommon og sestesar videre ut dagen.Utelek med barna. mens mennene slappet av inne( ikke så rart etter gårsdagen). Middag før i dro hjem kl 18=) 


21-Mai: Aron ble 1 år idag og mor , mommon 50 år=) gjorde ikke stort ut av dagen da den skal feires i Juni=)


25-28 Mai: Vi tok en tur på hytta. Reiste kl 18 fredag og var framma kl 20.30. Ungene våkne og sovnet kl 22:) Da ble det voksen tid og quiz på radioen med godt drikke i pavilijongen. Ole vant , og premien var en båndsliper(?) tror jeg det var.  Lørdag ble det båttur.Arons første båttur. Litt blanede følelser om den tror jeg, selvom han lo istarten. Var en tur i "nakkubu" hos onklen og tanten til ole også. Terasse kos før middag og bading på terrassen. Søndag var vi også på terrassen, i "nakkubu" og på gården å så på dyrene der før middag og bading. Idag ble det for varmt for Aron stakkars. 50 grader i solen og vindstille. ble for varmt for meg også faktisk.( blitt så varme-sky etter svangerskapene- ikke vet jeg hvorfor?) Leste boka mi "barnepiken" ute når barna var lagt:) Mandag vendte vi nesene hjem kl 11.30 og lekte ute da vi kom hjem. Jeg var effektiv og ryddet ut av kofforter og div, støvsuget,vasket og skiftet på senger. 


29-30 Mai: Kveldene har vi brukt på å grunne og male alle lister hvite( litt av en jobb det ja) Slik at vi kan ta veggene i stua/restrende nede i sommer en gang når vi har barnevakt=)


Og nå i helgen1-3 Juni: er det bursdagshelg!! Imorgen er det barnebursdag, slått sammen for begge barna. Så blir feiret midtmellom dem begge ( det er veldig greit å ha begge så nærme hverandres bursdager fant jeg ut) og veldig fin årstid med tanke på å ha det ute i hagen om været tillater det da. På søndag er det familie bursdag:)Så denne helgen blir det baking, rydding,vasking, som står på planen!


Sitter nå ute på terrassen og blogger men en liten kald øl, og slapper av, alt som kan gjøres idag er gjort:):) Min kjære maler siste listene nå, flink han er!


Jaja , dette var en oppdatering herfra hvertfall=)
Ha en fin helg og kos dere masse!!

Ingen kommentarer: