Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. mai 2012

Tenner igjen

Da er det 3 uker siden Aron fikk hjørnetennene oppe samtidig som jekslene oppe (jekslene brøyt frem noen dager før samtidig med jekslene nede- men jekslene oppe brukte mer tid på å komme igjennom). Og idag så jeg hans høyre hjørnetann oppe hadde brytet igjennom. 


Aron har ikke vært så mye i barnehagen pga tennene. Han har jo alltid grønn løs avf og litt feber og snørr når tennene har brytet gjennom. Så blitt noen dager hjemme( halve dager hver får å spare sykt-barn dager rett å slett). 


Så føler jeg ikke har vært så mye på jobb, men det tenker jeg ikke på akkurat!!! Barna går foran alt!


Så nå har vel skal vi se...( sjekke boka hans- for hu mor har mistet oversikten helt her)....
15 tenner.  så antydning til at den siste hjørnetannen bryter gjennom snart. 


Så håper jeg på en pause over lengre tid før 2 års jekslene kommer:)


Han er snørrete, løs avf,  litt feber, biter i alt som kan bites på, klengete ( noe som utgjør enda mer sjalusi hos storesøster). 


Disse tannplagene til Aron i 3 uker nå og en sliten mamma er en dårlig kombinasjon. Jeg er drit sliten for tiden pga kraftig hodepine ( var på MR på lørdag og venter bare på fastlegen skal ringe om de så noe på MR), bekken og ryggplager. Har jo gått med hodepine siden August om ikke før ( uten at jeg husker det) , jobben som krever sitt,  Aron som har vært "syk" pga 5 tenner og Sjalusi i heimen. 


Men 17 Mai kommer for det den, uansett hva jeg orker/rekker eller ikke. Stryke skjorter til unga orker jeg ikke, de blir jo krøllete med engang igjen alikevell/ og mest sannsynlig gjemt under regnjakke!


Vi skal til "mommon og sestefar" imorgen å se på toget og spise pølse/is og kjøpe ballong. Før vi alle sammen skal til min tante på spekemat. Jeg gleder meg allerede til kvelden når jeg skal legge meg!


Hodepinen min forandrer seg, slik at ingen dager etterhverandre er like nesten, noen dager kommer den krypende 2-3 timer etter at jeg har stått opp og er mild mens andre ganger er den kraftig etter et par timer til at med engang jeg  åpne øye om morran så har jeg basskasse-følelse inne huet/ og øya propper nesten ut. Med kvalmebølger hver dag. 
Så håper på en fin start på dagen imorgen hvertfall  får da tar jeg forebyggende med paracet når jeg står opp uten skallebank:)






Ellers blir det godt med langhelg igjen:):):) Til og med neste helg er det lang helg=)  Blir hardt  når Juni kommer  og en vanlig måned er tilbake!


Nå er det natta , lade opp til en aktiv dag imorgen i 2 bunadskledde gullunger=)


Kos dere imorgen og håper værgudene er med oss!

4 kommentarer:

Nina sa...

Gurimalla så mange tenner han har fått.Benjamin har 3,hihi:)

Tina sa...

Så heldige dere er at Aron snart er ferdig med tenner da.. :) Philip får sine første 4 tenner nå.. Han er skikkelig utilpass og grinete til tider. Hadde feber i 3 dager og fryktelige bleier..Dårlig matlyst. Han sover heldigvis hele natta da. :)) Tannkjøttet blir sikkert litt herdet når han får tenner så seint.. ( 14 mnd) og da er det sikkert litt ekstra vondt. Gleder meg til tannrekkene er på plass!! :)

Nina sa...

Grønn avføring her også,må jo være tenner??

Kristine og lille Emilie sa...

jeg tror at er noe sammenheng mellom grønn bæsj og tenner, Nina:)