Totalt antall sidevisninger

søndag 18. desember 2011

Nå er det NOK

Siden forrige innlegg, har det bare vært sykdom i huset. Onsdag forrige uke gikk jeg fra forkjølelse til omgangsyken -feil vei ( heldigvis) og Ole var hjemme med unga den dagen mens jeg lagde "sti" i parketten til do i 14 timer. Men en effektiv slankekur- det skal den ha ;) Heldigvis var det ikke måkt slik at ole ikke kom ut md bilen, slik at han kunne være hjemme med unga.

Dagen etter, Torsdagen forrige uke, kastet /gulpet Aron opp rett etter 2 måltider den dagen. Usikker på om det var oppkast men mye tyder på det, siden...

Ole begynte med kvalme sent fredag kveld forrige uke, og jeg var på julebord med naboene og kom hjem kl 3.30, til en guibbe som var drit kvalm og la seg på sofaen og ble der helt til neste kveld. DET PASSET JO Ypperlig med 2,5 timer søvn natt til Lørdagen og opp med 2 unger og gjøre alt med de helt til leggetid på kvelden... Ole lå på sofaen i stua og på rommet til Emilie og tørte ikke bevege seg, for han var ikke kvalm når han lå helt rolig.
SAMTIDIG som aron begynte med feber Lørdag kveld etter leggetid, han sov i 2 timer og da jeg la meg kl 21( hadde jo nokså mye søvn og ta igjen med syke dager og julebord) våknet han, men da tok ole han ned i stua (ole hadde forbud med og dele rom med noen andre av oss da han var dårlig) Ole ga han paracet. og dette fortsatte hele søndagen men like blid og snill bare han fikk paracet. 1 UKE SENERE FIKK ARON TANN NR 7.

Mandag, Tirsdag, onsdag og torsdag denne uken var Aron og jeg hjemme, får jeg var fortsatt ikke god i magen og kvalme bølger her og der, og knip som kom når jeg beveget meg og greit å være hjemme da synes jeg.

Onsdag denne uken var Emilie hjemme fordi hun hadde feber men ellers tipp topp form og farmor og farfar kom på middag, koselig med selskap når gubben jobber kvelden.

Torsdag ettermiddag denne uken, da jeg redde opp senga til Emilie, fant jeg spy under dyna og mellom senga og veggen.YAMMI!!!!! Og hun ble jo sendt i bhg som vanlig samme morgen får hun var jo ikke syk og ville ha frokost som vanlig da hun stod opp. MEN hadde jeg sett spyet når hun stod opp hadde hun få bli hjemme- men sånn er det med en frøken som står opp selv og venter på oss i stua kombinert med en uoppmerksom mamma som ikke rer opp senga før på ettermiddagen.Dette forklarer vel at hun ikke var i form dagen før kanskje, selvom hun spiste men hadde bare feber.



Så her har vist alle hatt et magevirus av et slag. MAnge på KISA her som har hatt det visstnok.


SÅ NÅ HAR VI HATT VÅRES RUNDER MED FORKJØLELSE OG OPPKAST , OG HÅPER VI FÅR VÆRE FRISKE 2 UKER AV DESEMBER HVERTFALL!!!

Bestevenninnen til vesla , i bhg, har fått vannkopper så er vi heldig popper det opp vannkopper i romjulen hvis hun ikke hadde det ifjor sommer da..
Nå er jeg skikkelig positiv *not* men er dritt lei sykdom som har vært i hele desember ( flaks med permisjon igrunn isteden for sykebarn dager og sykedager på meg selv)



Men nok om det.... Og huset er desinfisert og ingen syke kommer innenfor døren haha!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet at barn som har kastet opp skal holdes hjemme 48 timer etter oppkast?! Og at når barnet ditt har feber skal det ha en feberfridag?!? Er ikke rart det går mye sykdom i barnehagene når sånne som deg sender ungene sine i barnehagen når de er syke...

Kristine og lille Emilie sa...

vet dette her ja, oppkastet så jeg på ettermiddagen etter at hun hadde kastet opp så det kunne jeg ikke gjort noe med.
Hun må ha gjort det i søvne på natten får hun var rolig hele natten og ikke kom inn til oss heller.

feber hadde hun tirsdag kveld og var feridg onsdag morgen, men var hjemme hele onsdagen !

og DET GÅR ANN Å skrive hvem du er... tar "deg" mer seriøs da...