Totalt antall sidevisninger

onsdag 28. desember 2011

Julen 2011

Nå er vi halvveis i julen allerede. Her kommer et sammendrag av julen vår.

Emilie var hjemme bittelille og lille julaften fra bhg, ikke het i form. Så 22 desember vasket vi hus og desifiserte rundt omkring:) Lillejulaften dro vi til svigers, Emilie koste seg med farmor og farfar- lekte-koste-hjalp til med ting- lek med minste kusinen( 2 mnd yngre enn emilie). Aron koste seg også- på fanget til farfar-lek på gulvet-studerte storesøster og kusina.Ole kom dit etter jobb og vi spiste spagetti og vendte nesene hjem å barna sovnet i bilen:)

Julaften coolet vi hjemme helt frem til 16.15. Emilie og Aron fikk åpne 2 pakker iløpet av dagen ( det har jeg vokst opp med og synes hun skal det og). Emilie fikk julestrømpen sin på morran som hun koste seg med iløpet av dagen.
Bestefar,mormor,onkel kristian og oldemor elna kom og feiret selve kvelden med oss:) Spiste ribbe før barna åpnet pakkene sine fra 18-20. aron la seg 19.30. Så spiste vi riskrem og prøvde å legge emilie. Hun var trøtt men "kan jo ikke gå glipp av noe" så legge seg ville hun ikke før 21.15.Da godtok hun at vi fortsatt hadde gjester og hun skulle sove. Vi selv la oss 23.00 . Super slitne, julaften blir en lang dag med barn som er tidlig oppe som sover på tur iløpet av dagen. MEN veldig greit å være hjemme når man har små barn.

1.juledag var vi hos svigers(farmor og farfar til barna). Der var også kusinene til barna på 4 og 2 år, fetteren på 12 år, onkel stian. Barna lekte og var i topp gir hele tiden. Men en koselig dag=)

2. juledag var vi hjemme og slappet av, Ole var ikke i form stakkars, mageknip er ikke godt. Så han lå mest mulig rolig og mer å gjøre på meg!!

Tirsdag var ole syk enda, og satt på do. Så jeg og Emilie kjørte en tur slik at hun sov på dagen og handlet litt mat, før hun og jeg var over hos naboen og barna hennes:) Spiste julegrøt og så "hiv og hoi" på dvd og vi voksne fikk prate og vært sosiale:):)

Onsdag, idag altså,har vi fått ryddet kjøkkenskapene, støvsuget, vasket tøy, brettet tøy, tok middagen på burger king etter og ha byttet noe tøy Aron fikk til jul. Han har jo vokst siden jeg skrev ønskelistene til jul, så 74 tøyet ble byttet til 80. Siden han passer 74 akkurat nå og har nok av 74 tøy=)

Men sånne helligdager er ikkno for min rutinerte datter- som ikke kan gå glipp av noe.Ikke bare helligdager men andre familie selskaper osv også, hvor det blir mange folk, sene kvelder osv. Så jeg ruer meg allerede til imorgen da vi skal i juleselskap med min slekt (tanter, onkel, kusiner,fetter) og vi skal sove hos mor og far og emilie vil vel ikke legge seg da heller- Halleluja!!!

Veide Aron i julen og, på badevekten, 10,4 kg med tøy:):) lengden aner jeg ikke men:) Og 7 tannen kom på selveste Julaften:):)

Neste innlegg skal jeg legge ut bilder av julen, men den er ikke ferdig så, slanger ut et innlegg med bare bilder når julen er omme:)

2 kommentarer:

Nina sa...

7 tenner,wow!!Ingen her ennå.
Tipper Benjamin veier 11 kg,plugg!!

Godt jula er over syns jeg,er ikke så glad i jula,koselig men masete.

Godt nytt år!

Kristine og lille Emilie sa...

mente tann nr 8 :) 4 oppe og 4 nede... tror det er flere på ganga, siden han "tisser med rumpa" igjen og har grønn avf. Helt enig med deg ang julen altså. Og nå er julen ryddet ut og deilig!!!
Godt nytt år=)