Totalt antall sidevisninger

lørdag 4. desember 2010

Den nye barnehagen til Vesla

Den nye innkjøringen gikk bra. Men det var verre med meg de dagene. Jeg var i dårlig form og da samtidig må være tilstede under innkjøringen ble hardt for meg.  Ole hjalp til den første innkjøringsdagen da. 

Dag1: var vi der fra 9.30 til 11.30. Spiste lunsj sammen med barna før vi tok luren hjemme. Henne som skulle se til Emilie ekstra godt i innkjøringen, er Emilies favoritt i bhg blitt nå. Emilie lekte med alle barna og vi trengte bare være der tilfelle... så vi bare satt der og deltok i samlingstund til og med. Emilie rett på fanget til hun som hadde innkjøringen med henne. Han ene gutten på 2 år, kalte ole og meg "pappa og mamma"- og det gjør han fremdeles når vi henter:)

Dag2: Var vi der fra 9.30- 14.00. Begynte med musikkgruppe da vi kom, og de som ville ble med , så ble en grei gruppe med tanke på at det ikke skulle bli for mye for Emilie. Danset til "heksesangen-kapteinsabeltann", "grusomme gabriel- kapteinsabeltann", " I like to move it move it- madagaskar" blant annet... Emilie så på i starten men ble mer med etterhvert. Mye nytt på engang. Emilie ble med henne som hadde innkjøringen med henne og leverte cder når vi var ferdig. Vinket da stolt til meg hånd i hånd med henne:) Så spise hun med barna, delte litt mat med gutta på hver aide av henne og tok litt av dem sin mat og melk jaja :)   Så dro jeg hjem 11.30 og de la henne og hun sovnet med engang ikke et grynt:) Hentet henne da de ringte at hun var våken kl 14. :)

Dag3: Vi kom 9.15 og jeg gikk 9.30. Hun var der til 14.00 og hadde ikke grått eller vært lei, bare lekt og spist og sovet. Sovnet med engang hun ble lagt ute i vognen:)

Så nå er det dobbel bekreftet!!! Vi har en veldig tillitsfull datter!! 2 barnehage innkjøringer og begge har gått smertefritt :D:D



Så var hun i barnehagen hele uken etter uten noe problemer:) bare med øyekatarr og fikk dråper/salve  jevnlig.
Deretter var hun syk hele uken deretter med feber, snørr, hoste, øyekatarr fremdeles, nye medisiner og , ørebetenelse og halsbetenelse- You name it liksom!!! 

Hun var skikkelig dårlig, gikk på pencilin og effedrin hostesaft-Hostesaften går hun på enda-hosten blir ikke borte!!! øyekatarren var der i 2 uker... endelig borte:):)

Nå er hun frisk vært i nesten 1 uke, og hu mor har blitt smittet, men influensa så legen sa emilie mest sannsynlig hadde influensa siden de ikke tok selve influensa testen når vi var hos legen 2 ganger med henne pluss legevakt pga feber og elveblest av pencilinen. 

Så nå skjønner jeg hvorfor hun var så dårlig forrige uke, jeg har vært helt utslått denne uka, vondt i hele kroppen- verking liksom, hodepine diluuuuuxxx (ligge helt rolig og i helt mørkt rom), sår hals og øreverking, feber opp og ned hele tiden i 6 dager, slapp, lite matlyst( 1 litago yoghurt om dagen- oppdelt utover dagen også faktisk) kvalm- you name it her og assa, må ha vært influensa sa legevakten da jeg ringte... 

Og i ettertid da synes jeg så synd på vesla, får jeg hadde det helt jævlig, fortsatt ikke i form, feber og verking i kroppen og hodepine enda... prøver og ungå paracet pga svangerskapet men har tatt npoen i løpet av uken får og overleve. Ole jobbet kvelden og måtte overleve nogelunde greit fra jeg hentet vesla i bhg til hun la seg. så jeg kunne legge meg igjen også. 

Jaja, nå er det maten ferdig, ole har laget nam nam mat og pleier den syke kjærsten sin sier han- det er vel meg det da, så skal jeg legge meg:) natti natt:)  

Ingen kommentarer: