Totalt antall sidevisninger

onsdag 8. september 2010

Siste nytt, litt av alt;) 4/9- 8/9-2010

Dette blir et oppstykket innlegg siden det skal inneholde noe forskjellige lesestoff, sånn at det er sagt.


For det første er ringene i hus , de kom i hus idag 8/9/10 nå gjelder det bare å finne tid , sted, anledning :) Skal prøve å legge inn bilde via mobilen etterpå. (sånnsett hadde det passet bra hvis de hadde vært ferdig i helga som var siden Emilie sov borte og vi kunne feiret og forlovet oss men vi har masse og god tid -ikke dårlig tid) 


I helga som var, sov emilie hos mormor og bestefar fra Lørdag til Søndag. De tilbudte seg og vi ville ikke nekte selvom vi godt kunne hatt henne hjemme.
Da fikk vi tatt en tur på XXL uten vesla som løper rundt. Dro hjem og tok 1 time på øyet( jeg har ikke vært i form i 3 uker nå). Tenkte kanskje å finne på no sprell deretter men vi ble late og la oss 21.30. Vi så på film under dyna i sofaen  og krabba i senga deretter. (jeg for min del har sovet gj.snitt 4 timer på nettene de siste 3 ukene så litt underernært av søvn kan man si og vært på jobb hverdag deretter).
 Sinnsykt deilig å våkne ikke-fyllesjuk kl 8.30 på Søndagen og uthvilt bortsett fra lokalt tordenvær i huet mitt (men blitt vant til det etter da 2 uker med det) nærmere bestemt over-bak og under øya, men knasket paracet å hentet vesla kl 12. 
 Hadde bedt thea,oliver og raymond på lunsj, men raymond ble syk desverre så thea og oliver kom. Kjempe koselig, ikke mye tid til slikt i hverdagen med jobb,bhg og en frøken som sovner 17.30- 18.00. Rekker bare det nødvendigste etter jobb og hennes kveldsrutiner 17.15. 

Mandag ble hun levert sent i bhg, fordi jeg jobbet sent og ole jobbet kvelden. Slik at hun skal få kortest mulig dag da er som en arbeidsdag for de små i bhg.  Leverte henne halv ni og hentet henne 16.40. (jobbet selv til 16.30) Da var det rett hjem i badebalja og grøt og i seng kl 17.50. Jeg la meg tidlig, sliter med formen.  Men hodet var en smule bedre idag, tok bare 5 paracet idag. 

Stod opp Tirsdag og holdt på å svime av, svimmel og tordenvær for fullt i huet... Ordnet vesla og ole leverte henne i bhg, og innen han kom hjem igjen fra å levert henne, sov jeg igjen. Så holdt meg hjemme fra jobb denne dagen. Når ole dro på jobb stod jeg opp og forbredte meg på å hente vesla og på veien møtte jeg hennes farmor og farfar så de ble med å hentet henne ogble med hjem på kaffe. Emilie hadde en urolig kveld denne kvelden og våknet hver time og sliten og dårlig som jeg var orket jeg ikke styre og være streng, så tok henne opp og vi slappet av på sofaen. Når ole kom hjem kl 22.30, spiste vesla og han litt mat mens jeg la meg får å bli klar for jobb Onsdag ( altså idag). Vesla la seg kl 23 igjen og sov til 07. 

Ringte jobben idag onsdag og ble hjemme idag også og skulle få legetime iløpet av dagen. Ole leverte frøkna kl 08 og jeg hentet kl 15.00 etter legetimen som endte med sykmelding ut uka. Og det var kraftig bihulebetenelse, ante meg at det var bihulebetenelse ja. Fikk kjeft av legen for at jeg ikke har kommet med engang det startet for 3 uker siden idag. Så her blir det antibiotika og andre piller får å løsne slimet i bihulene.... yammi...


Høsten har ikke stoppet opp, og stearinlysene er tent hver kveld nå masse stearin lys, elsker stearin lys!!!! 
Skal ut og se etter tykkere sko til frøkna en dag, plutselig en morgen er det frost ute!!! 
Høsten er fin men liker ikke helt den kjøligere lufta, enda godt det er  "sommer" på ettermiddagen enkelte dager. 

Vesla har utviklet seg en del etter at hun begynte i barnehagen, tide går så fort!!! Og  vi som  foreldre får ikke deltatt i hele dagen hennes lenger. Hun sier flere ord nå , ikke alt sies helt riktig med man skjønner hva hun menes. Og blitt veldig tøff, kanskje litt ramp, tar igjen med de som gjør noe mot henne!! Endelig :) Litt lei før sommern at hun ikke tålte noe særlig. Men nå er a' skikkelig tøffing blitt!!!! :):) 

Familielivet er perfekt og går på skinner, som det egentlig alltid gjør :) Emilie er storfornøyd ser man når mamma og pappa kysser/klemmer vil hun også være med, men ikke sjalusi og vil bryte kosen mellom oss:)  
De sa  til oss i barnehagen den første uken hennes etter innkjøringen, " vi ser stor forskjell på om barna har det bra hjemme og får det de trenger, og vi ser på Emilie at hun har det som plommen i egget og stråler like mye som dere det vi har sett dere når dere henter henne sammen. Når hun viser at hun føler seg trygg etter 1dag her sier det bare litt . Da ble vi bwegge rørte og snakket om dette samme kvelden.
 Det virker som om kjærligheten vår til hverandre bare vokser og vokser, og trodde den var på det sterkeste da vi ble sammen igjen og  ble gravide 1 mnd etterpå. Tenker at det er en mening med det hele, selvom det var litt rart å vente barn etter 1 mnd som kjærster for 2 gang. Men det har løst seg til den beste løsningen:):) som ikke kunne tenkes at skulle føle så mye kjærlighet!!Tenk om kjærligheten vokser enda mer, hvor er vi når vi er 60, kjærligheten må være uendelig!!! Blir helt rørt her jeg sitter jeg...

Allerede nå ser jeg frem til å finne senga bare spise litt først... 


Hvis det er noen som har spørsmål , generellt spørsmål er det bare å spørre om hv a som måtte føle så svarer jeg;)


 vi blogges!!!

Ingen kommentarer: