Totalt antall sidevisninger

søndag 19. februar 2012

vannkopp-helgen vår

Jaja da var det vesla sin tur. Stod opp,stelte oss å spiste frokost igår før vesla og jeg tok en tur på kiwi på kjelken. Deilig frisk luft og store snøfnugg og mildvær da vi gikk kl 09.

Da vi kom hjem igjen var det bleieskift-tid, og samboern ropte på meg da han skiftet på henne- å jammen var det ikke dukket opp vannkopper på et par timer.

Så hun var inne resten av dagen, hadde ikke mye feber - den kom først litt på ettermiddagen. Naboen kom over på kaffe får å se om det var vannkopper(siden hun nylig hadde det i hus i julen).

Jeg dro på shopping med naboen på jessheim. Deilig å shoppe uten unger og en gubbe som hater senter. Fikk med meg 4 gansere og 2 leggings:) Trengete litt mer skifte så slipper jeg å vaske hver dag får å ha noe rent. Tok en tur på apoteket og kjøpte hvitvask og paracet.

Effektiv shopping på 1 time!!! WOOOW!!!

Lørdagskvelden gikk jeg over til naboen en tur når ungene var i seng, før jeg gikk hjem å fant senga.



Søndagmorgen, kl 06 var hele familien våken. Emilie hadde fått noen flere blemmer iløpet av natta og smurte på hvitvask for nå klødde de tydeligvis. Hun har klødd i natt på noen av de, får det var skorpe på noen de. Og det skal ikke/kommer jo ikke før om 5-7 dager når de tørker.

Da blir det ufrivillig vinterferie på vesla, som skal kose seg hjemme med papsem og lillebror mens mamma må på jobb.Hvis det blir for ille å være hjemme med ungene alene får jeg ta en sykedag kanskje.

Noen som har tips med vannkopper? kanskje noe annet som fungerer bedre enn hvitvasken.

1 kommentar:

Tina sa...

jeg tror hvitvask er beste lindring for vannkopper og kløe.. hadde veldig god effekt på vic. Bare så synd at det tørker ut huden så veldig. Smør godt med en fet krem (men det har jeg vel nevnt før hehe..) Vic hadde vannkopper da hun var på ferie hos momo og bestefaren sin. De lot henne gå med lette og løse klær som ikke irriterte og slik at hun ikke ble så fort varm. Da klør det jo også.

Masse god bedring til vesla. Håper det går fort over. Godt å bli ferdig med i så fall!! ;)

Klem til dere