Totalt antall sidevisninger

mandag 25. april 2011

Påsken totusenogelleve





Påsken har vi tilbragt på hytta, med nydelig sommervær og ikke minst sommer temperatur. Emilie var i sitt ess, farmor er jo den store favoritten hennes. Så farmor har fått en ekstra skygge denne uken. Som dere ser over går det i ett hele tiden, mark i rompa og rompekløe hører med ;) Godt vi har byttet på og leke med henne:) Utelek fra morgen til kveld!!! Deilig!!! Noen netter med masse mareritt på vesla og hun og pappa har sovet sammen resten av de nettene dette har skjedd. Hun plages veldig med mareritt for tiden.

Uteleken har bestått av turgåing( opp bakkene ved hytta bare),laget vannrenner i veien, besøkt bondegården og sett kuene sauene hundene og hønene, besøkt "gammel onkel og gammel tante", kjørt firehjuling- kjempe stas!!! hun elsker fart og spenning!!!, lek på terrassen på hytta og rundt hytta, og kaste steiner i sjøen( lavt vann da vannet ikke er helt nådd topp).


Farfar og pappa har jobbet med en del små ting som er nødvendig hver vår, og vi la inn vannet for sessongen dagen da vi kom:) Da ble jeg glad for da fikk jeg dusjet iløpet av uken når det ville trenges:) Så nå er vannet der til frosten kommer i høst igjen.. Alltid deilig og lettere enn og koke vann og diverse også med vesla.
Farfar og pappa la som sagt inn vannet, gravde opp en diger stein som kom opp av bilveien pga tælen( med emilie og farmr som kikket på), vasket og polerte bilene, ordnet moloen( greit og gjøre før vannet stiger inn til normal høyde)- så båten kan settes ut med det samme vannet er på topp.


Over ser dere den ekstra skyggen til farmor som sagt . "væmed" "sitte her" fikk vi alle på tur beskjed om at vi skulle hehe. Kveldskos med pappa en kveld hun hadde mareritt maratonn.

Vesla skravler hele tiden, og alt er tydelig ord om hva hun mener. Blir nesten ør i hodet. og sliten siden vi skal "væmed" hele tiden hun skal noe. Jeg bidro vel mest med terasse leken denne påsken men har ingen dårlig samvittighet for det, trengte og slappe av litt.



Kan jo slenge inn litt om siste kontroll hos legen min som var den 18 April også:)Vekta går oppover, men men, mye vann har konstant sovende ben og hender( ødem på 2 skala), hadde aldri vann i kroppen med emilie men ingen svangerskap er like...
Hjertelyden hans var på 130, urinveisinfeksjon hører jo med det og hatt det mange uker allerede så plager ikke meg, Hodepinen vedvarer- titter innom litt hver dag.
Nå var han plutseig langt over det skrverte feltet igjen, han vokser virkelig i rykk og napp og følger sin egen kurve :) Tok rhesisus prøve igjen som må tas i uke 36- den jeg tok 32 var helt fin så satser på at denne er det og. Så det ikke blie noe krøll med blodtyper.


Skal til jordmor imorgen( ikke vet jeg hvorfor jeg har hatt kontroller hver 2 uke siden uke 20 omtrent med gjør ikke meg noe. Greit siden han vokser i rykk og napp også så. Blir spennende og sammenligne målingen til legen og jordmor ang kurven hans hvertfall.


OG TILSLUTT: 25 Dager til termin!!! DEt går jammen meg fort nå, får vel pakke bagen snart tilfelle tilfelle, rakk det jo akkurat 3 timer før vannet gikk sist, 2,5 uker før ul termin!!!

Ingen kommentarer: