Totalt antall sidevisninger

søndag 3. juli 2011

En stille og rolig helg

Er deilig med også innimellom...

Fredag hadde Ole sin fri-fredag. OG saaben vår hadde time til service så Aron og jeg måtte bli med og kjøre Toyotaen slik at ole slapp og sitte på verkstedet i 6 timer rett og slett. Ole slapp av Aron og meg på Triaden hvor vi skulle ha date med Thea og Olivergull. Vi shoppet og spiste lunsj før Ole ringe og saaben var ferdig på servicen. Så hentet vi saaben og vendte snuten mot jessheim og rema 100 før Ole hentet vesla i saaben og Aron og jeg dro hjem med varene.

Vesla hadde ikke sovet i barnehagen denne dagen da de var på tur og hun ikke klarer og ligge i gapahuken med de andre barna uten og pirke på alle sammen når de sover. Så yes hun var rett og slett ufyselig og ha med og gjøre. Endte med at hun ble overtrøtt da hun sa selv at hun ville sove kl 17. Og det er alt for tidlig så tvang henne til 18, men da ville hun ikke sove, så hun sovnet kl 20 isteden...Kunne lagt henne kl 17 hvis hun hadde sovet mer enn 12 timer hver natt men jeg gidder ikke stå opp kl 05 assa, hvertfall ikke når Aron er så flink og sover til 07.Vi la oss kl 22, helt utslitt!!!

Siden vesla la seg kl 20, sov hun til 8.30 på Lørdag... og innen jeg fikk gjort det jeg skulle og mate Aron 2 ganger, var klokken blitt 15 ...Og vi hadde ikke kommet oss ut døren enda engang... wooow ting tar tid med 2 barn!!! Så var det mathandel som stod på planen og kjørte en tur på vei hjem. Jeg blir gal av og være inne i dårlig vær en hel dag så bedre og kjøre litt omvei og komme oss "ut litt". Vesle la seg kl 19 og vi kl 21.30...Deilig!!!

Søndag var det hedligvis oppholdsvær og varmt, så etter at vesla hjalp meg med husvasken og hun ville sove, ( ja hun sier ifra selv når hun vil sove, så slipper og tenke på hva klokken er) så dusjet jeg . Dajeg vekte emilie etter 30 minutter, hørte jeg noen rope på Emilie...
Det var nabogutten på 4 år, Matti, som emilie er fan av... Så tok henne med ut, og e lekte i hagen hans mens vi mødre tok kaffe.

Deretter var det middag som stod på planen, tidlig middag for og rekke oldemorbursdag kl 17. Emilie vile ikke være med inn, og Aron skulle ha mat og ole lage middag så ja, det resulterte i at hun var ute "alene" uten oss , men hagen til Matti er ikke 10 meter fra husveggen vå engang.. Er jo ikke trafikerte veier her, så hun kan kanskje snart være ute litt alene. Veldig greit om hun lærer seg det, for hvis vi er tilstede må vi "væmed" hele tiden, stå noen meter fra henne bare og se at vi ser henne...Det burde hun legge av seg ganske snart...!!!!



Q: Når ville der "sluppet" barnet deres ut, hvis det ikke er trafikk rundt, uten at du er med? Både med oversikt fa vinduer og ikke...

4 kommentarer:

Nina sa...

Så flink gutt du har!Benjamin sovner fra 21-23,30 om kveldene.Og jeg er oppe en eller to ganger å mater.
Du er vel oppe,eller sover han hele natta alt?

Vi må være med Jessica ut,for hun stikker av.Får så vidt på oss skoa før hun er borte.

Kristine og lille Emilie sa...

Han sover fra 20 ca til 03.30 flaske da og sover til 7-8. Hvis han bytter ut litt rutiner spiser han 20-21 og sover fra kl 22 til 06 ca:)

inatt sov han fra 20- til 3.30 flaske og pupp og flask igjen kl 9.30.

har ikke fått testet ut om vesla stikker av enda men finner det vel ut når hun blir mer ute alene... prøve i små mengder først og mer og mer etterhvert.

Nina sa...

Da sover han lenge,deilig!!
Sku ønske det var her...

Kristine og lille Emilie sa...

Nyter det så lenge det varer:) liker den siste versjonen hans best;)