Totalt antall sidevisninger

torsdag 17. september 2009

Den første tiden hjemme


Jenta vår bare spiste og sov, og følte at jeg måtte rydde og div når hun sov. Men i ettertid har jeg skjønt at det å slappe av er tingen. For mønsteret endrer seg bare dag til dag . Men her var de 2 første ukene med mye soving og mat på faste tider og jeg ryddet og div mens hun sov.  Slet litt med fødseldepresjon, ikke moro men gikkover av seg selv plutselig. Slitsomt når det stod på både får samboern og meg. 

Men deretter fant hun ut at hun kunne endre rutinen sin og jeg fikk  mindre og mindre tid til div husting som trengtes.  Og det var da jeg savnet søvnen jeg kunne fått de 2 første ukene.  Hun skulle ha mat hele tiden, og fant til slutt ut at jeg ikke hadde nok melk. så begynte med erstatning også og melka forsvant, og ble erstatning for godt. Og etter da fant jeg ut at jeg ikke skulle undervurdere datteren min, hun prøvde å si fra at hun manglet mat  og jeg forstod ikke det før etter noen dager. Ikke rart hun var grinete og våken døgnet rundt og slet meg ut. Hun ble en helt annen jente med erstatning, så blid, aldri vært blidere.. og snill og go verdens beste. Begynte å sove hele natta da hun var 3 uker. og gjør det enda, 3 mnd nå. 

Vesla kom jo til i sommerferie tider, og vi hadde ingen planer i sommer, vet jo aldri hvordan barnet er og hvordan familie livet blir osv så holdt osss pne for det meste. Så endte med at vi dro på hytta , til vesla's farmor og farfar, der også kusinen og fettern og tanta og onklen var(på  farssiden henne's ).kjempe koselig men med en jente på 3 uker ble det litt intenst med så mange folk rundt seg hele tiden. Heldigvis var det fint vær, så vi kunne spre oss ute i det fine og varme været. Holdt ut 4 dager før vi dro hjem igjen. Og var hjemme i 3 dager, så dro vi opp igjen, for vesla sov ikke om nettene hjemme, som hun gjorde på hytta.  Og der sovnet hun igjen, hele natten og vi skjønte ingenting. Men etter mye tenking, aha, hun lå i overkøya med sengehest... og vi hadde uten å tenke over det, lagt henne fra armene våre og oppi senga, dvs oppå dyna som ligger i overkøya og dyna si over henne.  så når vi kom hjem prøvde vi dette og hun sov=)

Var hjemme i 3 dager så dro vi opp igjen, denne gangen uten at kusinen, fettern og tanta og onklen var der. Litt deilig. Denne gang var vi der i 9 dager men skiftende vær men deilig temp.

Så var det hjem og kjærsten skulle jobbe igjen, rart å bli "alene" på dagtid igjen, men koselig.